نشانه‌ها هشدار می‌دهند؛ وضعیت بدی در انتظار املاک تجاری در ایالات متحده است

Aerial view of commercial and residential buildings

املاک و مستغلات تجاری در ایالات متحده مدتی است که در موقعیت سخت و دشواری قرار گرفته‌اند اما اکنون یک نشانه واقعا بد وجود دارد که نشان می‌دهد این چاه چقدر عمیق است.

برای اولین بار از زمان بحران مالی سال 2008، سرمایه‌گذاران در اوراق قرضه با رتبه اعتباری بالا که توسط اعتبار املاک و مستغلات تجاری پشتیبانی می‌شوند، با ضرر مواجه می‌گردند.

مالکان بخشی از اوراق قرضه 308 میلیون دلاری با رتبه اعتباری AAA با پشتوانه رهن ساختمانی در مرکز شهر منهتن، پس از فروخته شدن اوراق با تخفیف زیاد؛ کمتر از سه چهارم سرمایه اولیه خود را پس گرفتند.

موسسه مالی بارکلیز می‌گوید این اولین ضرر در نوع خود در دوران پس از بحران سال 2008 است. اما برای پنج گروه از اعتباردهندگان رتبه پایین‌تر چه اتفاقی افتاد؟ پاسخ این است که آنها از بازار محو شدند.

ناظران بازار می‌گویند این واقعیت که بحران به صاحبان اوراق قرضه دارای رتبه‌های اعتباری برتر رسیده که تدابیر قاطعانه‌ای برای اطمینان از بازپرداخت کامل ارزش آنها اعمال شده، گواهی بر این است که وضعیت بازار املاک تجاری ایالات متحده تا چه حد پریشان شده است.

استراتژیست موسسه مالی بارکلیز، هشدار می‌دهد: این ضررها شاید نشانه‌ای از این باشد که بازار املاک تجاری شروع به سقوط کرده است.

شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات Starwood Real Estate Income Trust، در حال برداشتن گامی جدی برای اعمال محدودیت‌های سخت‌تر بر توانایی سرمایه‌گذاران برای برداشت پول از صندوق 10 میلیارد دلاری است که توسط گروه سرمایه‌گذاری Barry Sternlicht’s Starwood Capital Group مدیریت می‌شود.

این اقدام، آخرین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر باعث ایجاد شکاف در بازار املاک تجاری شده است. شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات Starwood Real Estate Income Trust, Inc. (SREIT) و رقبایش از جمله Blackstone Real Estate Income Trust در نیمه دوم سال 2022 با فشار فزاینده‌ای مواجه شدند زیرا سرمایه‌گذاران شروع به درخواست دریافت بخش بیشتری از سرمایه خود کردند.

اکثر مدیران شرکت‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری دوست دارند پول نقد بیش از حد در خزانه خود داشته باشند که این روند مشکل‌ساز است. مقدار پولی که در صندوق‌های اعتباری خصوصی وجود دارد اما هنوز سرمایه‌گذاری نشده، رکورد زده است.

این شرایط تا حدی به این دلیل است که تقاضا برای سرمایه آنها از سوی شرکت‌های جذب‌کننده سرمایه، کم است. علاوه بر این، اهرم‌های بانکی نیز به طور فزاینده‌ای به دنبال جهت دادن به مسیر تجارت هستند.

تعداد حساب 401(k) میلیونرها رکورد زد

حساب‌های The universe of 401(k) با موجودی 1 میلیون دلار یا بیشتر در شرکت خدمات مالی Fidelity Investments در سه ماهه اول رکورد زد.

با افزایش میزان سهام، تعداد میلیونرهای دارای حساب بازنشستگی، 15 درصد نسبت به سه ماهه قبل و 43 درصد از ماه مارچ سال گذشته افزایش یافته است.

در همین حال، میانگین مانده حساب‌های بازنشستگی به بالاترین سطح خود از پایان سال 2021 رسیده و به 125,900 دلار برای 401(k) و 127,745 دلار برای IRAs افزایش یافته است.

  • Comments are closed.