، افزایش تعداد میلیونرهای آمریکا بازنشسته‌ها بیشتر پس‌انداز می‌کنند

بر اساس گزارش شرکت خدمات مالی فیدلیتی (Fidelity Investments)؛   تعداد افرادی که یک میلیون دلار یا بیشتر در حساب‌های بازنشستگی 401(k) خود پس‌انداز کرده‌اند، از ماه اِیپریل تا پایان ماه جون، 10 درصد افزایش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی، تعداد میلیونرهایی که حساب‌های بازنشستگی انفرادی IRA در این شرکت داشتند، 13 درصد افزایش یافت.

اما این فقط میلیونرهای جدید نیستند که چیزی برای گفتن دارند. برای سومین سه ماهه متوالی، شرکت فیدلیتی گزارش داد که مانده حساب‌های بازنشستگی برای همه پس‌اندازکنندگان، افزایش یافته است. این آمار بر اساس تجزیه‌وتحلیل سه ماهه دوم این شرکت خدمات مالی از مانده انواع حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی بیش از 45 میلیون نفر شامل حساب‌های  IRA، 401(k) و 403(b)   است.

عوامل متعددی در این دستاوردها نقش داشتند از جمله توانایی حفظ پس‌انداز برای مدت طولانی برای تضمین امنیت در سال‌های طلایی.

مایکل شمرل، معاون راهبری فکری محل کار در شرکت فیدلیتی می‌گوید: به طور کلی، افزایش موجودی برای همه سرمایه گذاران بر اساس مشارکت مستمر کارفرما و کارمند، همراه با عملکرد مثبت بازار بود.

افزایش موجودی حساب‌های 401(k) که در این سه ماهه شاهد آن هستیم، ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت را نشان می‌دهد. در نیمه اول سال، تعداد افرادی که موجودی حساب آنها به یک میلیون دلار رسید، تقریباً 20 درصد افزایش یافت.

از تاریخ 30 ماه جون؛ در مجموع، 378 هزار پس‌انداز بازنشستگی در طرح‌های 401(k) این شرکت خدمات مالی وجود داشت که دارای مانده‌های یک میلیون دلار یا بیشتر بودند. این تعداد در پایان ماه مارچ ۳۴۰ هزار و در پایان دسامبر ۲۹۹ هزار بود. در تاریخ 30 جون، 350 هزار حساب IRA با مانده بیش از یک میلیون دلار وجود داشت. این رقم در پایان ماه مارچ، 307,623 و در پایان دسامبر، 280,320 بود.

با این حال، تعداد این حساب‌ها از زمان اوج خود که 442 هزار حساب 401(k) و 376,100 حساب IRA با مانده بیش از یک میلیون دلار در همین مقطع زمانی سه ماهه در سال ۲۰۲۱ بودند، کمتر است. در آن زمان، شاخص S&P 500 به تازگی در یک دوره 12 ماهه به حدود 27 درصد رسیده بود.

به طور کلی، همه دارندگان حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی، بهتر عمل کردند.

میانگین موجودی حساب 401(k) در تاریخ 30 ماه جون، 112,400 دلار بود که در مقایسه با 103,900 دلار در پایان دسامبر، بیشتر است. میانگین موجودی حساب IRA، مبلغ 113,800 دلار بود که در مقایسه با ۱۰۴ هزار دلار در پایان سال گذشته، بیشتر است.

شاخص S&P 500 از ژانویه تا پایان ماه جون، بیش از 15 درصد افزایش یافت. این شرایط به افزایش تعداد میلیونرها کمک کرد اما عملکرد حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی با سودهای قوی بازار همتراز نبود، زیرا بسیاری از حساب‌های شرکت خدمات مالی فیدلیتی در صندوق‌هایی با تاریخ هدف سرمایه‌گذاری می‌شوند که برای مطابقت با بازده بازار سهام، طراحی نشده‌اند. در عوض، آنها قرار است سودهای ثابتی را از طریق ترکیبی از سرمایه‌گذاری سهام و اوراق قرضه تا تاریخ هدف بازنشستگی فراهم کنند.

در واقع؛ در سه ماهه دوم، بیش از نیمی از حساب‌های 401(k) شرکت‌ فیدلیتی، تمام پس‌اندازهای خود را در یک صندوق دارای مدیریت حرفه‌ای در تاریخ هدف، نگهداری می‌کردند.

معاون راهبری فکری شرکت فیدلیتی گفت: تعداد بسیار کمی از حساب‌های 401(k)، تماماً شامل سهام هستند، به این معنی که آنهاشاخصS&P  را دنبال نمی‌کنند.

مردم همچنین از موج ثبت‌نام خودکار برنامه‌های بازنشستگی و افزایش خودکار مشارکت‌ها که جریان سرمایه‌گذاری کارگران را بدون توجه به عملکرد بازار در یک ریتم ثابت نگه داشته، بهره‌مند شدند.

طبق این گزارش، حدود یک نفر از هر چهار کارفرما، امکان ثبت‌نام خودکار را ارائه می‌دهند و میانگین نرخ مشارکت پیش‌فرض کارفرما در بالاترین حد خود یعنی 4.1٪ است.

دلیل دیگر افزایش موجودی حساب‌های بازنشستگی این است که بسیاری از وام‌گیرندگان وام دانشجویی از توقف پرداخت وام دانشجویی برای تمرکز بر پس‌انداز بازنشستگی استفاده کرده‌اند. به طوری که 72٪ از وام گیرندگان وام دانشجویی، حداقل 5٪ از پس‌اندازهای خود را در حساب‌های 401(k) سرمایه‌گذاری کردند، در حالی که این رقم قبل از توقف پرداخت وام دانشجویی، 63٪ بود.

اسرار میلیونر شدن دارندگان حساب‌های 401(k)

اعضای باشگاه میلیونرهای جدید، پس‌اندازکنندگان معمولی نیستند. گزارش تفکیکی شرکت فیدلیتی نشان می‌دهد که آنها به طور متوسط، میزان 17.2٪ از حقوق خود را پس‌انداز می‌کنند. کارفرمایان آنها نیز 9.3٪ را به حساب‌های بازنشستگی آنها واریز می‌کنند. بنابراین، نرخ کل پس‌انداز حساب‌های بازنشستگی این افراد به 26.5٪ می‌رسد.

تعداد کمی از کارگران می‌توانند به این میزان، پس‌انداز کنند. میزان کل پس‌انداز حساب‌های حساب‌های 401(k) کارگران برای نیمه اول سال جاری، تقریباً 14٪ بود. خبر خوب این است که این میزان، بالاتر از نرخ‌های 13.7٪ و 13.8٪ در سال گذشته است.

میانگین سنی یک میلیونر دارای حساب بازنشستگی، 59 سال است و آنها ده‌ها سال است که پس‌انداز کرده‌اند. علاوه بر این، این میلیونرها احتمالاً حتی بیشتر از آنچه در آمارهای شرکت فیدلیتی وجود دارد، سرمایه دارند. یعنی آنها با سرمایه‌گذاری‌ در حساب‌های بازنشستگی در سایر شرکت‌های خدمات مالی، مانند حساب‌های IRA، احتمالاً مبالغ بیشتری پس‌انداز کرده‌اند.

ماریل بیزلی، یکی از بنیانگذاران مرکز پژوهش‌های علمی Common Cents  در دانشگاه دوک، معتقد است: رسیدن به نقاط عطف، مهم بسیار انگیزه‌بخش است. اما معمولاً با نزدیک‌تر شدن به نقطه عطف یا هدف، انگیزه افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که افرادی که موجودی آنها 990 هزار دلار است، احتمالا انگیزه بیشتری برای پس‌انداز نسبت به افرادی که موجودی آنها اکنون 1,010,000 دلار است، داشته باشند.

بیزلی گفت: میلیونر شدن می‌تواند تأثیر عمیقی بر نحوه نگرش مردم به خود و رفتارشان داشته باشد. یک فرد شاید هزینه‌ها را افزایش دهد زیرا آنها احساس ثروت بیشتری می‌کنند. فرد دیگری احتمالا پس‌اندازش را باز هم افزایش دهد زیرا آنها خود را یک پس‌اندازکننده موفق می‌بینند و می‌خواهند به موفقیت خود ادامه دهند.

  • Comments are closed.