آرمان گبای ، سلطان فاسد املاک در کالیفرنیا به زندان محکوم شد!

چرا در محکومیت سلطان فاسد املاک کالیفرنیای جنوبی، ارفاق شد؟   

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از citywatchla؛ روز پنجشنبه، 15 دسامبر، آرمان گبایی 61 ساله که به آرمان گابای مشهور است، توسط دادگاه محکوم شد. او در حوزه توسعه املاک و مستغلات در بورلی هیلز فعالیت می‌کند و به دلیل پیشنهاد خرید خانه‌ای میلیون دلاری برای یک مقام دولتی شهرستان لس آنجلس در ازای دریافت کمک از این مقام، به 48 ماه زندان از سوی دادگاه فدرال محکوم شد. او در ازای پیشنهاد این رشوه کلان، درخواست کرده بود تا ملک او در هاثورن مال به صورت فضای اداری از سوی دولت به مبلغ 45 میلیون دلار برای 10 سال اجاره شود. حالا او علاوه بر محکومیت به زندان، یک میلیون و ۱۴۹ هزار دلار نیز جریمه شده است.

او که در ماه مه 2018 دستگیر شد، سرانجام پس از 4 سال پذیرفت که به یکی از اتهامات پرداخت رشوه اعتراف کند، جرمی که مجازات آن تا ده سال زندان فدرال است. در حالی که دفتر دادستانی ایالات متحده حکم نه سال زندان و سه سال آزادی تحت نظارت را توصیه کرد، گابای تنها با چهار سال زندان روبرو شد که به احتمال زیاد در یک زندان فدرال سپری خواهد کرد.

جریمه 1.1 میلیون دلاری برای گابای، اتفاق بزرگی است. گفته می‌شود که او و خانواده‌اش، کنترل برخی املاک و مستغلات بسیار ارزشمند در جنوب کالیفرنیا را در اختیار دارند. این دارایی‌ها در بورلی هیلز، روبروی خیابان نیمان مارکوس و خیابان پنجم ساکس است. ارزش تخمینی این دارایی‌ها بیش از 50 میلیون دلار است.

او همچنین در یک عمارت 9800 فوت مربعی به ارزش 9 میلیون دلار زندگی می‌کند.

در یادداشت صدور حکم درباره طرح‌های دیگری همچون «play-to-play» که گابای در آن نقش داشت، بحث شد. این طرح شامل همکاری با یک لابیست برای ترتیب ملاقات با یک مقام دولتی برای تضمین مجوزهای مسکن برای یک طرح پروژه ساخت آپارتمان در شهر کالکزیکو بود. او همچنین با یک مقام عالی رتبه دولتی ارتباط داشت تا دخالت‌هایی در مسائل مالیاتی او انجام دهد. در هر دو مورد، پول به کارزار مبارزات سیاسی سیاستمداران فاسد و سایر مقاماتی که گابای با آنها ارتباط داشت، پرداخت می‌شد.

گابای همچنین کمک بسیار فعالی به مقامات منتخب می‌کرد و انتظار داشت در ازای این کمک‌هایش، مقامات رفتار خوبی با او داشته باشند. بسیاری از مقامات شهری از جمله اریک گارستی، آنتونیو ویلارایگوسا و خوزه هویزار با گابای در ارتباط بودند. همچنین، هرب وسون، رئیس شورای شهر هم کمک‌های مبارزاتی دریافت کرده و احتمالا به همین دلیل بوده که وسون، در مواجهه با مخالفت های قابل توجهی که با توسعه بحث برانگیز پروژه گابای در District Square که یک ملک هفت هکتاری در Crenshaw و Slauson در جنوب لس آنجلس بود و برای بیش از یک دهه خالی بود، از گابای حمایت کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد گابای ممکن است محکومیت کمتر از حدانتظار دریافت کرده باشد و جریمه‌ای کمتر از حد مقرر برای او تعیین شده باشد اما اتفاق خوب این است که او به مدت چهار سال به زندان می‌رود و باید امیدوار باشیم تا او سیاستمداران فاسد دیگر را نیز لو دهد. برای حصول نتیجه بهتر، مقامات شهری لس آنجلس باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که با گابای یا هر نهاد وابسته به او هیچ‌گونه تجارت و معامله‌ای انجام نشود.

در پایان باید از دادستانی ایالات متحده و FBI و شبکه‌های زیرمجموعه آن برای افشای این فساد تشکر کنیم.

  • Comments are closed.