آیا لس‌آنجلس هنوز شهر فرشتگان است؟

A person with a luggage going down an escalator with a sign WELCOME TO LOS ANGELES up above

شهروندان از LA به کجا فرار می‌کنند!

آیا لس‌آنجلس هنوز شهر فرشتگان است؟

بر اساس گزارش جدید شرکت املاک و مستغلات Redfin، لس‌آنجلس نه تنها دیگر مقصد محبوب آمریکایی‌ها برای زندگی نیست بلکه مردم دسته‌دسته از این شهر فرار می‌کنند.

این شرکت کارگزاری املاک و مستغلات دریافت که در طول ماه نوامبر، نزدیک به 24 درصد از خریداران مسکن آمریکایی به دنبال نقل مکان به یک شهر جدید بودند. نکته قابل توجه این است که لس آنجلس نه تنها در صدر فهرست خریداران خانه قرار ندارد بلکه ساکنان آن در حال نقل مکان از این شهر هستند.

شرکت ردفین عنوان کرد: این اولین باری است که لس‌آنجلس، رکورددار بیشترین میزان مهاجرت معکوس در آمریکا است و اولین بار در بیش از دو سال گذشته است که منطقه خلیج سان فرانسیسکو (San Francisco Bay Area) از رتبه اول خارج شده است.

در ابتدا زمانی که کار از راه دور در طول همه‌گیری COVID-19، گسترش یافت؛ آمریکایی‌ها شروع به فرار از سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس کردند. بسیاری از آمریکایی‌ها، دیگر به شهرهایی با هزینه‌های بالای زندگی وابسته نیستند و در مکان‌های جدید و ارزان‌تر ساکن شدند.

پس از لس آنجلس، شهرهایی که شاهد خروج بیشترین جمعیت ساکنان خود هستند، عبارتند از:

·      سانفرانسیسکو

·      نیویورک‌سیتی

·      واشنگتن دی سی

·      سیاتل

·      شیکاگو

·      بوستون

·      فیلادلفیا

·      دیترویت

·      دنور

همه این 10 شهر همیشه دارای جمعیت زیاد و مسکن گران‌قیمت بوده‌اند. لس‌آنجلس شاهد خروج 26100 نفر از ساکنان خود بوده و شهر کوچک‌تری مثل دنور نیز شاهد خروج 2 هزار نفر از ساکنانش بوده است.

بر اساس این گزارش، به طور خاص در لس آنجلس، ساکنان با هزینه‌های بالای زندگی، دست‌به‌گریبان هستند. علاوه بر این، کالیفرنیا دارای حدود 30 درصد از جمعیت بی‌خانمان‌های ایالات متحده است که نشان‌دهنده یک معضل رو به رشد است، مشکلی که بسیاری از ساکنان کالیفرنیا را فراری می‌دهد. بسیاری از ساکنان در این ایالت، از وجود ردیف چادرها حتی در مناطق مسکونی گران‌قیمت خبر می‌دهند.

پیت اورینگ، مدیر توسعه تجارت در Utopia Property Management مستقر در سن دیگو، به نیوزویک گفت: برای من جای تعجب نداشت که لس آنجلس در صدر شهرهایی باشد که مردم آن را ترک می‌کنند.

به گفته اورینگ، در حالی که مهاجرت از منطقه خلیج سان فرانسیسکو عمدتاً حول محور خروج کارگران فناوری از شهر به دلیل دورکاری بوده، لس آنجلس اما داستان متفاوتی دارد.

اورینگ افزود: نکته جالب این است که مهاجرت از لس آنجلس، چندان کند نشده است. این یعنی روند مهاجرت از لس‌آنجلس، پیچیده است و به عوامل دیگری علاوه بر دورکاری، مرتبط است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل ترک لس‌آنجلس این است که خرید یا اجاره خانه برای مردم، غیرقابل دسترس شده است.

در حالی که میانگین قیمت خانه در لس آنجلس، یک میلیون دلار است، لاس‌وگاس به طور متوسط هزینه مسکن بسیار کمتری با قیمت متوسط 411 هزار دلار دارد.

شهروندان، از لس‌آنجلس به کجا فرار می‌کنند؟

طبق اعلام شرکت ردفین، این شهرها در فهرست 10 شهر برتر به عنوان مقصد شهروندان قرار گرفتند:

·      ساکرامنتو، کالیفرنیا

·      لاس وگاس، نوادا

·      نورث پورت ساراسوتا، فلوریدا

·      کیپ کورال، فلوریدا

·      سالزبری، مریلند

·      میرتل بیچ، کارولینای جنوبی

·      اورلاندو، فلوریدا

·      پورتلند، مین

·      نشویل، تنسی

·      اسپوکین، واشنگتن

ساکرامنتو با 5100 نفر، بیشترین ورود شهروندان را داشت، در حالی که شهر اسپوکین شاهد ورود 2500 ساکن جدید در ماه نوامبر بود. لاس وگاس، نشویل و اسپوکین، محبوب‌ترین مقاصد لس‌آنجلسی‌های برای نقل مکان به خارج از کالیفرنیا بودند.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل قبلی Storage Hub از داده‌های سرشماری سال 2022، پنج ایالتی که آمریکایی‌ها بیشترین میزان خروج را از آن داشتند، عبارتند از:

·      آلاسکا

·      نیویورک

·      ایلینوی

·      کالیفرنیا

·      وایومینگ

در حالی که ساکنان ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک، بالاترین هزینه‌های زندگی را در این کشور تجربه می‌کنند، بسیاری از شرکت‌ها نیز دفاتر مرکزی خود را در ایالت‌هایی با مقررات مالیاتی کمتر افتتاح می‌کنند.

امیلی اسکوپ، استاد جغرافیا در دانشگاه کلرادو، در گزارش قبلی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که همه‌گیری کووید-19، تأثیر قابل توجهی بر مهاجرت داخلی در ایالات متحده داشته است. شاهد آن هستیم که افراد بیشتری به شهرهای کم‌جمعیت نقل مکان می‌کنند.

  • Comments are closed.