آیا همسایه من می تواند دوربین امنیتی خود را به سمت حیاط خلوت خانه‌ام بگذارد؟

Security Camera

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از وب سایت familyhandyman؛ آیا همسایه من می تواند دوربین امنیتی خود را به سمت حیاط خلوت خانه‌ام بگذارد؟

 آیا این سوال را از خود پرسیده اید؟ برای پاسخ با یک وکیل مشورت کردیم.

برنامه تلویزیونی جدید آمازون با عنوان Ring Nation، حول محور فیلم‌های خنده‌دار ضبط‌شده در دوربین‌های امنیتی است. تقریباً بلافاصله بعد از آغاز این برنامه، طوماری راه‌اندازی شد و توسط هزاران نفر از مدافعان حقوق حریم خصوصی امضا شد و افراد خواستار لغو نمایش این برنامه شدند.

این برنامه تنها نمایشی نیست که از فیلم دوربین های امنیتی استفاده می‌کند. مدتی است که افراد در TikTok و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌ای، فیلم‌های دوربین امنیتی خنده‌دار، ترسناک و تعجب‌آور را با مخاطبان در سراسر جهان به اشتراک می‌گذارند.

بسیاری از مردم به این موضوع فکر می کنند: آیا همسایه من می تواند دوربین امنیتی خود را به سمت حیاط خلوت خانه‌ام بگذارد و فیلم خصوصی بگیرد؟ ما با جاستین لاولی، یک وکیل با تجربه در قانون حفظ حریم خصوصی، مشورت کردیم تا پاسخ این سوالات را دریابیم:

·      آیا یک همسایه می تواند دوربین امنیتی را به سمت حیاط خلوت خانه شما تنظیم کند؟

·      چه زمانی یک همسایه می تواند دوربین امنیتی را به سمت خانه شما بگذارد؟

·      چه زمانی یک همسایه نمی‌تواند دوربین امنیتی را به سمت خانه شما تنظیم کند؟

·      اگر همسایه، دوربین امنیتی را به سمت خانه شما گذاشت، چه باید کرد؟

آیا یک همسایه می تواند دوربین امنیتی را به سمت حیاط خلوت خانه من بگذارد؟

لاولی می‌گوید بله.

او می گوید: “به طور کلی، یک فرد نمی‌تواند انتظاری از حریم خصوصی در جمع داشته باشد. در یک محله، صاحب خانه می تواند یک دوربین امنیتی در خانه خود نصب کند و یک دوربین امنیتی را به سمتی که می خواهد قرار دهد”.

چه زمانی یک همسایه می تواند دوربین امنیتی را به سمت خانه شما بگذارد؟

پاسخ کوتاه این است که هر زمان که بخواهند، به شرطی که نیت بدی نداشته باشند. اگر صرفاً برای اهداف امنیتی خانه باشد، آنها اجازه دارند دوربین امنیتی خود را به سمت حیاط خلوت شما ببرند.

چه زمانی یک همسایه نمی‌تواند دوربین امنیتی را به سمت خانه شما بگذارد؟

مهم است که قوانین را در مورد دوربین امنیتی در ایالت خود بررسی کنید تا حقوق خود را بدانید. ایالت های مختلف قوانین متفاوتی در مورد قرار دادن دوربین ها، بر اساس قصد صاحبشان دارند.

لاولی می‌گوید: “همه ایالت‌ها نوعی قانون برای پاسخ به این سؤال خواهند داشت. این واقعاً به موضوع اثبات یا عدم اثبات نیت خوب یا بد در جمع آوری فیلم دارد”.

در تگزاس، فیلمبرداری از بخش‌های خاصی از آناتومی بدن افراد دیگر بدون رضایت غیرقانونی است. بنابراین اگر دوربین خود را به سمت استخر همسایه‌تان بگیرید تا فردی را در حال شنا بگیرید، این غیرقانونی است. در کارولینای جنوبی، قانون می‌گوید دوربین‌ها مجاز نیستند مکانی را که فرد انتظار معقولی از حفظ حریم خصوصی داشته باشد، نشان دهند. این موضوع می تواند به معنای یک اتاق رختکن یا سایر فضاهای شخصی باشد.

اگر همسایه دوربین امنیتی را به سمت خانه شما گذاشت، چه باید کرد؟

اگر متوجه شده‌اید که دوربین امنیتی همسایه به سمت شما نشانه رفته، لاولی تعامل را توصیه می کند.

لاولی گفت: “اگر احساس می‌کنید دوربین امنیتی مزاحم است، اولین گام این است که یک مکالمه منطقی در مورد قرار دادن دوربین امنیتی داشته باشید. بیشتر همسایگان، چه باور کنید چه نه، رفتار دوستانه دارند و در 99 درصد مواقع، مسائل بین مالکان حل می‌شود. اگر این روش جواب نداد و احساس می کنید حریم خصوصی شما مورد تجاوز قرار گرفته یا قصد بدی از محل قرارگیری دوربین وجود دارد، از طریق قانونی شکایت کنید.”

  • Comments are closed.