انتشار گزارش دیوان محاسبات ایالات متحده

Money and handcuffs. Concept for corruption, fraud and money laundry

کلاهبرداری 135 میلیارد دلاری در برنامه‌های بیمه بیکاری آمریکا در زمان همه‌گیری کرونا

دیوان محاسبات ایالات متحده (GAO)  که به عنوان یک ناظر از سوی کنگره شناخته می‌شود، اخیراً گزارش جدیدی درباره تقلب در بیمه بیکاری در طول همه‌گیری کوید 19 را منتشر کرد. دیوان محاسبات ایالات متحده، یک آژانس دولتی مستقل و غیرحزبی است که برای کنگره کار می‌کند. این سازمان، بررسی می‌کند که دولت فدرال چگونه دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی را خرج می‌کند.

گزارش جدید دیوان محاسبات، تخمین می‌زند که کلاهبرداری‌ها، بین 11 تا 15 درصد از کل مبلغ مزایای بیمه بیکاری که در طول همه‌گیری کوید 19 پرداخت شده را شامل می‌شود. بر اساس این گزارش، مبلغ تخمینی 11 تا 15 درصد، احتمالاً بین 100 تا 135 میلیارد دلار است. این تخمین برای بازه زمانی اِیپریل 2020 تا ماه می 2023 است.

این گزارش اخیر که توسط دیوان محاسبات منتشر شد، تخمین اولیه را که در شهادت کمیته راه‌ها و ابزارهای کنگره در فوریه 2023 ارائه شده بود، دو برابر می‌کند. این گزارش در مورد کلاهبرداری در هر چهار برنامه جدید بیمه بیکاری بود که کنگره برای حمایت از کارگران در طول دوره پاندمی کووید 19، ایجاد کرده بود.

طرح نجات آمریکا، 2 میلیارد دلار بودجه به وزارت کار ایالات متحده برای تحقیق و بررسی در مورد کلاهبرداری در دوره همه‌گیری کوید 19، ارائه کرد. بر اساس گزارش دیوان محاسبات، از اول ماه می 2023، ایالت‌ها گزارش دادند که حدود 55.8 میلیارد دلار اضافه پرداخت‌های متقلبانه و غیرمتقلبانه بیمه بیکاری را شناسایی کرده‌اند. مبلغ بازیابی شده توسط ایالت‌ها تا 1 ماه می 2023؛ 6.8 میلیارد دلار است.

گزارش دیوان محاسبات می‌گوید که میزان کامل کلاهبرداری بیمه بیکاری شاید هرگز به طور کامل با اطمینان مشخص نشود زیرا همه ایالت‌ها اطلاعات لازم برای بازه زمانی مورد بررسی دیوان محاسبات را گزارش نکرده‌اند.

  • Comments are closed.