بزرگترین بحران مالی 16 سال اخیر آمریکا در راه است؟

US currency with stethoscope struggling economy

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از وب سایت dailyhodl؛ احتمالاً یک تریلیون دلار از سیستم بانکی ایالات متحده خارج شده و این ریسک وجود دارد که آمریکا در انزوای اقتصادی قرار بگیرد.

هنک پالسون، وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده معتقد است که وحشت در بخش بانکداری پایان نیافته و امکان دارد که اولین رکود اقتصادی از سال 2007 تاکنون، اجتناب‌ناپذیر باشد.

پالسون در مصاحبه با فایننشال تایمز می‌گوید که به نظر می‌رسد سپرده‌گذاران در سال جاری تاکنون حدود یک تریلیون دلار از سیستم بانکی خارج کرده‌اند.

پالسون می‌گوید که بانک‌های کوچک و منطقه‌ای اکنون بر محافظت از سرمایه‌شان و افزایش خدمات وام‌دهی خود متمرکز شده‌اند که احتمالاً اقتصاد را وارد رکود خواهد کرد.

پالسون پیش‌بینی می‌کند که اَشکال سنتی وام‌گیری و وام‌دهی به خارج از سیستم بانکی تغییر خواهد کرد که به اعتقاد او می‌تواند باعث ایجاد ناامنی روانی بیشتر در فضای اقتصادی شود.

در میان چشم‌انداز تیره اقتصادی، پالسون می‌گوید که انزوا در اقتصاد جهانی، یک خطر جدی برای ایالات متحده است.

چینی‌ها استدلال می‌کنند که ایالات متحده در تلاش است آنها را مهار کند و مردم چین قطعاً این را باور دارند. آنها به دنیا و مدیر عاملان آمریکایی اعلام می کنند که درهای چین دوباره برای تجارت باز است.

اگر آمریکا در محدود کردن تجارت و سرمایه‌گذاری با چین بسیار فراتر از آنچه متحدان و شرکای ما انجام می‌دهند، برود؛ نتیجه آن، منزوی کردن ایالات متحده خواهد بود.

این یک وضعیت خطرناک است. من نگران این هستم که کنگره قدرت نسبی و ماندگاری قدرت چین و روابط چین با بسیاری از کشورهای دیگر را دست کم می‌گیرد.

به نظر می‌رسد چین و گروهی از کشورهایی که از نظر اقتصادی همسو هستند و مجموعاً به عنوان بریکس شناخته می‌شوند، در تلاش هستند تا سیستم پولی جهان را از دلار آمریکا دور کنند.

گزارش شده که این گروه در حال آماده شدن برای توسعه یک ارز جایگزین است که هدف آن دور زدن دلار است.

بریکس مخفف کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی، آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه و مصر برای پیوستن به این ائتلاف ابراز علاقه کرده‌اند.

  • Comments are closed.