ثروتمندان آمریکایی، بیشترین ضربه را از رکود اقتصادی می‌خورند

Beautiful woman in white outfit standing near golf cart. Rich lifestyle

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از finance.yahoo؛ داده‌های اَنستیتو بانک آمریکا (Bank of America Institute) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد خانوارهایی که سالانه بیش از 125 هزار دلار درآمد دارند، شاهد کاهش سریع رشد درآمدهایشان نسبت به خانوارهای کم‌درآمد بوده‌اند در حالی که روند هزینه‌ها از الگوی مشابهی پیروی کرده است.

بانک آمریکا معتقد است که نتایج این داده‌ها مهم است زیرا 40 درصد از خانوارها با بالاترین درآمد، بیش از 60 درصد از کل هزینه‌های مصرف‌کننده را تشکیل می‌دهند.

طبق داده‌های بانک آمریکا در مورد پرداخت‌های مستقیم به حساب‌های مشتریان در 30 ایالت، خانه‌‌وارهای با درآمد بالاتری که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست می‌کنند، در ماه آوریل 40 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته یعنی بیش از پنج برابر نرخ کم درآمدها.

بنابراین در حالی که گزارش مشاغل آوریل نشان می‌دهد که بازار کار برای سیزدهمین ماه متوالی پررونق‌تر از حد انتظار است، داده‌های بانک آمریکا نشان می‌دهد که مشکلات در بالاترین سطح درآمدی رخ می‌دهند، یعنی حوزه‌هایی مثل فناوری.

به طور کلی، بر اساس داده‌های بانک آمریکا، کل هزینه کارت یا card spend در آوریل برای اولین بار از فوریه 2021 به صورت سالانه کاهش یافت. هزینه کارت یا card spend؛ ارزش و حجم ماهانه تراکنش‌های کارت‌های بدهی و اعتباری را پوشش می‌دهد.

در بخش خرده فروشی؛ مدهای لاکچری و لوکس، یکی از بزرگترین آسیب‌دیده‌هاست که ارزش و حجم ماهانه تراکنش‌های این صنعت؛ 15 درصد نسبت به سال 2022 کاهش یافته است. در حوزه خدمات، ارزش و حجم ماهانه تراکنش‌های بخش اقامت بیش از 3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و خطوط هوایی هم نسبت به ماه قبل؛ 4.5 درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

در حالی که پس‌اندازها و موجودی‌های حساب در بانک آمریکا همچنان بیش از 40 درصد بالاتر از میزان قبل از دوران همه‌گیری کوید 19 است؛ روند کاهشی در هزینه‌ها مطابق با سایر داده‌های اقتصادی ماه‌های گذشته و اظهارنظرهای مربوط به درآمدهای سه ماهه، ادامه داشته است.

ارزش و حجم معاملات خرده فروشی‌ها دو برابر آنچه تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، در ماه مارس کاهش یافت و برخی از اقتصاددانان اشاره کردند که این روند در حال بدتر شدن است.

جی برایسون ولز فارگو، اقتصاددان ارشد در یادداشتی در 27 آوریل نوشت: داده‌های ماهانه نشان می‌دهند که هزینه‌های مصرف‌کننده در چند ماه گذشته، شتاب خود را از دست داده است. از نظر ما این عوامل پایدار نیستند. ما همچنان پیش‌بینی می‌کنیم که اقتصاد ایالات متحده در نیمه دوم سال، وارد رکود شود که انتظار داریم شدت متوسطی داشته باشد.

برخی از بزرگترین برندهای تولید محصول و خدمات مصرفی آمریکا، سیگنال‌های هشدار مشابهی را در زمان گزارش سود هر سهم خود؛ منتشر کردند.

برخی از بزرگترین برندهای مصرف کننده آمریکا سیگنال های هشدار مشابهی را در طول تماس های درآمدی خود منتشر کردند. آمازون (AMZN) نسبت به مصرف محتاطانه هشدار داد. شرکت 3M  (MMM) ضعف در بازارهای مواجه با مصرف کننده را پیش‌روی خود می‌بیند و کمپانی Procter & Gamble (PG)  گفت که مصرف‌کنندگان، با صرفه‌جویی بیشتری، محصولات را مصرف می‌کنند.

چشم اندازهای تیره و تار از آنجایی است که چندین خرده فروش بزرگ هنوز درآمد خود را گزارش نکرده‌اند. انتظار می‌رود که کمپانی‌های Home Depot (HD)، Walmart (WMT) و Target (TGT)؛ درآمدهای سه ماهه اول را در هفته آینده گزارش کنند.

در حالی که میزان درآمدها به طور گسترده‌ای انتظارات ضعیف سه ماهه اول تحلیل‌گران را شکست داده، سرمایه‌گذاران از نزدیک آنچه را که هر شرکت در مورد 9 ماه باقی مانده سال 2023 می‌گوید؛ مشاهده خواهند کرد.

جی جی کیناهان، مدیرعامل IG در بخش آمریکای شمالی می‌گوید که به نظر من، فصل سودآوری در شرکت‌های خرده‌فروش‌؛ بهترین فرصت را برای سرمایه‌گذاران از نظر اینکه ببینند چه چیزی در آینده به وجود خواهد آمد، فراهم می‌کند و مهم‌ترین بخش آن، نظرات مدیرعاملان خواهد بود.

  • Comments are closed.
  • تبلیغات (ردیفی)

    اینجا تبلیغ کنید