خبرهای بد برای رولکس و سایر برندهای لوکس

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از بلومبرگ؛ پس از افزایش قیمت‌ها و سپس سقوط ناگهانی در اوایل سال جاری، نشانه‌های بیشتری ظاهر می‌شود که بازار ساعت‌های دست دوم لوکس، رونق پیدا کرده است.

شاخص Subdial50، که قیمت 50 ساعت لوکس پرمعامله را دنبال می‌کند، نشان می دهد که قیمت‌ محبوب‌ترین ساعت‌های لوکس جهان به دلیل کاسته شدن تقاضا، کاهش یافته است. این شرکت در روز چهارشنبه هفته گذشته فهرست ساعت‌های لوکس فعلی شامل Rolex Daytona و Datejust و همچنین Patek Philippe Nautilus و Audemars Piguet Royal Oak را منتشر کرد.

امسال بازار ساعت های لوکس دست دوم، بسیار داغ است. قیمت برخی از مدل‌های محبوب در اواخر بهار پس از رسیدن به اوج در ماه مارس یا ایپریل، کاهش یافت. برخی رکود را به سقوط قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط می‌دانند، اگرچه برخی دیگر فکر می‌کردند عوامل مختلفی در این امر نقش دارند، مانند تلاش دلال‌ها برای افزایش عرضه به بازار برای خلاص شدن از شر مازاد ساعت‌های تولید شده.

سود در سایر سرمایه گذاری ها، افزایش نقدینگی سرگردان و سفته بازی (سرمایه گذاری و کسب سود در کوتاه مدت) باعث شد که برخی در اوایل سال به دنبال سرمایه گذاری های جایگزین بازار دست دوم کالاهای لوکس باشند. تقاضا برای پرفروش ترین ساعت های دست دوم بالا بود و قیمت ها را افزایش داد. در ماه مارس، شاخص WatchCharts Rolex نسبت به ماه مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت.

آستن چو، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم ساعت آنلاین Wristcheck، می‌گوید: “تقریبا می توان گفت که یک حس سرخوشی در بازار وجود داشت”.

سپس پاییز فرارسید. در شدیدترین افت ماه به ماه، شاخص WatchCharts Rolex در ژوئن 5.9 درصد کاهش یافت و پس از آن در جولای 3.5 درصد و در آگوست 5.1 درصد کاهش یافت.

ساب دیال در تحلیل خود نوشت: کاهش قیمت تا حد زیادی به دلالان و مالکان شخصی نسبت داده می شود که سعی می کنند ساعت های بیشتری بفروشند، یعنی افزایش عرضه عامل کاهش قیمت بوده و کاهش تقاضای چندانی وجود نداشته که پایین آمدن قیمت ها به دلیل آن باشد.

  • Comments are closed.
  • تبلیغات (ردیفی)

    اینجا تبلیغ کنید