خبر خوب برای لس آنجلسی‌ها؛ میان‌بر به لاس‌وگاس!

Brightline expects to finish construction on its train system connecting Las Vegas to Southern California in 2027. Max Bailen/Getty Images/Cultura RF

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از وب سایت sfgate؛ کمپانی Brightline که در حوزه راه آهن در ایالات متحده فعالیت دارد، انتظار دارد تا ساخت سیستم حمل و نقل ریلی خود را که لاس وگاس را به کالیفرنیای جنوبی متصل می‌کند، در سال 2027 به پایان برساند.

در حالی که راه آهن سریع السیر که لس آنجلس و سانفرانسیسکو را به هم متصل می کند، در حال آماده شدن است، یک طرح ریلی جداگانه در جنوب کالیفرنیا امسال آغاز خواهد شد.

بریت لاین، تنها شرکت ریلی خصوصی در ایالات متحده، به دنبال ساخت مسیر اتصال لاس وگاس به لس آنجلس با یک سیستم حمل و نقل ریلی جدید به طول 218 مایل (381 کیلومتر) است. در تاریخ 23 فوریه، این شرکت اعلام کرد که برای همکاری با ائتلافی از اتحادیه های کارگری بزرگ به توافق رسیده است. ائتلاف کارگری راه آهن سریع السیر شامل 13 اتحادیه راه آهن است که بیش از 160 هزار کارگر راه آهن باری، منطقه ای و مسافربری را نمایندگی می کنند.

مایک راینینگر، مدیرعامل هلدینگ برایت لاین در بیانیه ای گفت که مفتخریم که از ماهرترین کارگران آمریکا برای رسیدن به هدفمان استفاده می‌کنیم.

قرار است برای انجام این پروژه، سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری انجام شود و 35 هزار شغل در طول ساخت و ساز آن، ایجاد گردد که مزایای اقتصادی بالغ بر بیش از 10 میلیارد دلار خواهد داشت.

Brightline در حال حاضر مسافران را در فلوریدا که قطار میامی را به فورت لادردیل و وست پالم بیچ متصل می کند، سوار می کند.  Brightline West مستقیماً به لس آنجلس گسترش نخواهد یافت اما می‌توان با سیستم مترولینک که از طریق ایستگاه کوکامونگا که سن برناردینو و ردلندز را به مرکز شهر لس آنجلس متصل می‌کند، به آن اتصال یافت. قطار Brightline West در ویکتور ولی، هسپریا، اپل ولی و رانچو کوکامونگا توقف خواهد داشت. طرحی برای اتصال در پالمدیل به قطار سریع السیر کالیفرنیا نیز در حال بررسی است.

اگر به تازگی به کالیفرنیا مهاجرت کرده‌اید، شاید با مترولینک آشنا نباشید. مترولینک، سیستم راه‌آهن حومه در جنوب کالیفرنیا، است. این راه‌آهن که در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده دارای ۷ خط، ۶۲ ایستگاه و ۸۵۹ کیلومتر طول است. مترولینک در شهرستان‌های لس آنجلس، اورنج، ریورساید سن برناردینو، ونچورا و شهر اوشن ساید (شهرستان سن دیگو) سرویس‌دهی ریلی دارد.

قطارهای Brightline West می توانند به سرعت 200 مایل (322 کیلومتر) در ساعت برسند. این شرکت گفت که قطارهای آن سالانه بیش از 40 میلیون سفر یک طرفه به لاس وگاس را که با ماشین یا اتوبوس انجام می‌شوند، کاهش می دهد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با حذف 3 میلیون سفر با وسیله نقلیه و 400 هزار تن CO2 ناشی از سفرهای جاده‌ای، انتشار CO2 را کاهش دهد.

در اوایل سال جاری، این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد سه گذرگاه حیات وحش بسازد تا حیوانات بتوانند با خیال راحت از بزرگراه و راه آهن عبور کنند. بن پوریت، معاون ارشد امور شرکت های Brightline، به وب سایت SFGATE گفت که زمان بندی ساخت و ساز ما تقریباً 3.5 تا 4 سال است که به این معنی است که تا پایان سال 2027 افتتاح خواهد شد.

  • Comments are closed.