سرقت‌های سریالی از محله‌های ثروتمندنشین جنوب کالیفرنیا

Two burglars at work in an one-family house at daytime

احتمال حضور یک شبکه خلافکار بین‌المللی در سرقت‌ از خانه‌های لس‌آنجلس و اورنج کانتی

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از abc7 ؛ یک رشته سرقت که محله‌های ثروتمند را در جنوب کالیفرنیا هدف قرار داده، به عنوان بخشی از یک شبکه پیچیده جنایت بین‌المللی در حال بررسی است.

یکی از محله‌های سرقت شده در تپه‌های شهر آناهیم، پشت گیت و دروازه نگهبانی قرار دارد. جان هورنر، به شغل محوطه‌سازی مشغول است، شاهد بوده که گیت و دروازه مانند یک مانع مقابل دزدان عمل می‌کند.

هورنر گفت: فردی را دیدم که دوان دوان از حیاط خلوت وارد شد و به این فکر کردم که چه خبر شده؟ و سپس دو نفر دیگر به سرعت بیرون آمدند. من به سمت آنجا دویدم و آنها از حصار عبور کردند.

او با 911 تماس گرفت و پلیس لس آنجلس، پلیس آناهیم و اداره کلانتری اورنج کانتی به آنجا آمدند. پلیس آناهیم سه مظنون را دستگیر و زندانی کرد.

جان مک کلینتاک از اداره پلیس آناهیم گفت: همانطور که ما در حال بررسی این پرونده یا هر جرمی از جمله سرقت از خانه‌ها هستیم، به آن به عنوان بخشی از روند جاری نگاه خواهیم کرد.

مظنونانی که پلیس آناهیم دستگیر کرده، مظنون به سرقت از دو خانه در هالیوود هیلز نیز هستند. ویدئوی دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که سه نفر با لباس، کیف و سایر وسایل از خانه خارج می‌شوند.

ABC7 همچنین دریافته که برخی از مظنونان احتمالا خارجی یا عضو یک باند جنایت بین‌المللی هستند.

دادگاه اورنج کانتی؛ دیگو رندیچوئنتکول، میگل فرناندو مارچانتاویلا و مانوئل رودریگو ونگاسبورگوس را به دو فقره سرقت، داشتن ابزار سرقت، درگیری با یک افسر و کلاهبرداری متهم می‌کند. آنها ادعای بی‌گناهی کرده‌اند.

وکیل مدافع متهمان پس از جلسه اولیه دادگاه گفت: در حال حاضر واقعا نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. موکلان من بی‌گناه هستند. به همین دلیل آنها من را به خدمت گرفتند تا بی‌گناهی خود را ثابت کنند.

خبرنگار ABC7 از پلیس آناهیم پرسیده که امکان دارد چند نفر دیگر به صورت مجرمانه با این سه مظنون مرتبط باشند. رئیس پلیس شهر آناهیم آماری ارائه نکرد اما گفت که افراد بیشتری در این دزدی‌های سریالی دخیل هستند.

هورنر گفت روزی که با 911 تماس گرفت، چهار نفر را دید. فیلم دوربین‌های مداربسته به اندازه کافی برای روشن شدن قضیه مناسب نیستند.

هورنر می‌گوید: آن‌ها تجهیزاتی برای قطع کردن تلفن‌های همراه و دوربین مداربسته داشتند.

پتریلو، معاون بازنشسته کلانتر و رئیس فعلی کمپانی  SDS Alarmsکه تولیدکننده سیستم‌های امنیتی است، گفت: این دزدان بسیار حرفه‌ای هستند. مانند هر چیز دیگری، اگر شما در کاری که انجام می‌دهید خوب باشید، موفق خواهید شد. و آنها در کاری که انجام می‌دهند، خوب هستند.

خانه‌هایی که در این دزدی‌های سریالی دچار سرقت شده‌اند شامل چندین شهر در جنوب کالیفرنیا می‌شوند. علاوه بر آناهیم و هالیوود هیلز، سازمان‌ها در حال تحقیق در مورد سرقت‌ها در یوربا لیندا، پالو وردس، منهتن بیچ، دانا پوینت، سانتا کلاریتا و سانتا مونیکا هستند.

اکثر خانه‌ها مقابل دامنه تپه قرار دارند. سارقان اغلب برای ورود به داخل خانه، شیشه‌ها را می‌شکنند.

پتریلو به دستگاه‌های خاصی اشاره می‌کند که می‌توانند در صورت شکستن شیشه به سیستم امنیتی خانه هشدار دهند. برخی از آن‌ها دارای حس‌گر هستند و روی درها و پنجره‌ها قرار می‌گیرند و برخی دیگر بر اساس فرکانس عمل می‌کنند. بنابراین این سیستم‌ها در صورت برخورد سنگ یا جسم سخت یا صدای شکستن شیشه، واکنش نشان می‌دهند.

پتریلو گفت با این حال، این فناوری نیز کامل نیست. او به یک رویکرد چند جانبه مثل تشخیص حرکت همراه با روش‌های حفاظتی با تکنولوژی پایین‌تر مانند قرار دادن چیزی شبیه غشا یا پرده نازک در شیشه برای جلوگیری از شکستن و خورد شدن توصیه می‌کند.

  • Comments are closed.