سونامی تغییر شرایط بیمه‌نامه‌ها در کالیفرنیا

گروه بیمه فارمرز به دلیل افزایش هزینه‌ها، شرایط نظارتی نامشخص و وضعیت محیط زیستی ناپایدار؛ نحوه فعالیت خود را در کالیفرنیا تغییر داده است.

سخنگوی گروه بیمه فارمرز اخیرا به شبکه ABC10 گفت: با توجه به رکوردشکنی تورم، حوادث شدید آب و هوایی و افزایش هزینه‌های بازسازی، ما بر خدمات‌رسانی به مشتریان خود و در عین حال مدیریت مؤثر تجارت خود متمرکز شده‌ایم. از تاریخ ۳ جولای؛ بیمه‌نامه‌های جدید منازل مسکونی در کالیفرنیا را به میزانی که پیش‌بینی می‌کردیم و بر اساس تغییرات اخیر بازار، تنظیم می‌کنیم.

این تغییر تنها یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت  State Farm اعلام کرد که دیگر بیمه‌نامه‌های جدید برای منازل مسکونی ارائه نمی‌دهد. شرکت Allstate نیز ارائه بیمه‌نامه جدید خود برای منازل مسکونی را در نوامبر متوقف کرده بود.

به طور معمول؛ بیمه کردن، اجباری است مگر اینکه شخص مالک خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باشد. دریافت وام مسکن مستلزم بیمه منازل مسکونی است. افرادی که به دنبال بیمه‌نامه‌های جدید منازل مسکونی هستند، حالا گزینه‌های کمتری دارند. به دلیل همین شرایط؛ تعداد زیادی از متقاضیان، به شرکت بیمه فارمرز هجوم بردند.

منابعی به شبکه ABC10 گفتند که شرکت فارمرز، اکنون فعالیت خود را به ۷ هزار بیمه‌نامه جدید منازل مسکونی در هر ماه در کل کالیفرنیا محدود کرده زیرا تلاش می‌کند تا ریسک خود را محدود کند.

سخنگوی اداره بیمه کالیفرنیا به وب‌سایت خبری  CalMatters  گفت که کالیفرنیا هنوز حدود ۱۱۵ شرکت ارائه‌دهنده بیمه منازل مسکونی دارد.

سخنگوی شرکت فارمرز به شبکه ABC10 گفت: ما با دپارتمان بیمه کالیفرنیا و سایر نهادهایی که علاقه‌مند به بهبود در شرایط دسترسی به بیمه اموال در این ایالت هستند، سخت کار می‌کنیم.

علاوه بر این، طبق یک نامه‌‌ای که از درون شرکت Foremost که از زیرمجموعه‌های فارمرز است، به دست ABC10 رسیده، از اول آگوست، شرکت Foremost دیگر قرارداد جدیدی را برای برخی از املاک خاص از جمله خانه‌های سیار، کاندو، املاک خالی و اجاره‌کنندگان (renters) نمی‌پذیرد.

در این نامه آمده: طوفان‌های فاجعه‌بار، افزایش هزینه‌های تعمیرات و وضعیت کلی اقتصاد؛ به طور قابل توجهی، صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار داده است. به منظور رسیدگی به این روندهای چالش‌برانگیز، ضمن ادامه خدمت به مشتریان خود، یک تغییر موقت در کالیفرنیا را اعلام می‌کنیم.

مایکل سولر، معاون اداره بیمه به ABC10 گفت: در حالی که هم State Farm  و هم Allstate تصمیم گرفتند تا سیاست‌های جدید بیمه منازل مسکونی را در ایالت کالیفرنیا متوقف کنند، مشتریان فعلی بیمه خود را از دست نخواهند داد و هر دو شرکت State Farm  و Allstate به ارائه بیمه‌نامه خودرو ادامه می‌دهند. درست است که اداره بیمه نمی‌تواند در مورد افزایش هزینه‌های تعمیرات، مصالح و بازسازی کاری انجام دهد اما ما کاملا هم ناتوان نیستیم.

او اقداماتی را که اداره بیمه کالیفرنیا انجام داده، معرفی کرد از جمله همکاری با فرماندار و قوه مقننه برای سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد دلاری در برنامه‌های مقاوم‌سازی مقابل آتش‌سوزی در سه سال گذشته.

شرکت‌های بیمه از ابزارهای مدل‌سازی ریسک مانند Verisk’s FireLine® و RedZone’s RZRisk برای تعیین اینکه آیا خانه در منطقه مستعد آتش‌سوزی است یا خیر، استفاده می‌کنند. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها در کالیفرنیا، به ویژه آنهایی که در مناطق مستعد آتش‌سوزی زندگی می‌کنند، می‌بینند که بیمه‌نامه خانه آنها تمدید نشده یا حق بیمه آنها، بسیار افزایش یافته است.

برخی معتقدند که طرح عادلانه کالیفرنیا یا California FAIR(دسترسی منصفانه به الزامات بیمه) تنها گزینه باقی مانده آنهاست.

این شرایط، باعث شد که زوج لورا و چارلی کالاهان در شهرستان الدورادو را از خانه 25 ساله خود به شهر تنسی نقل مکان کنند.

ABC10  اولین بار در سال 2019 با آنها صحبت کرد زیرا آنها با افزایش هزینه بیمه دست و پنجه نرم می‌کردند.

لورا در سال ۲۰۱۹ به شبکه ABC10 گفت: ما بیش از ۲۰ سال بیمه منازل مسکونی داشتیم. حالا مبلغ بیمه‌نامه از کمتر از هزار دلار در سال به تقریباً 4 هزار دلار در سال رسیده است. ما درآمد ثابتی داریم. او بازنشسته شده، من هم بازنشسته می‌شوم و این چیزی نبود که انتظارش را داشتیم.

کمتر از یک سال بعد، در سال ۲۰۲۰، او و همسرش به ساوانا، نقل مکان کردند. در مقایسه با خانه قبلی در کالیفرنیا، چارلی و لورا اکنون خانه‌ای دو برابر بزرگتر و ۲۰ سال نو تر دارند.

لورا گفت: بیمه منزل مسکونی ما سالانه ۱۶۰۰ دلار است.

مقررات جدید اداره بیمه کالیفرنیا، شرکت‌های بیمه را ملزم می‌کند تا نرخ‌های جدیدی را ارائه کنند که مزایای اقدامات ایمنی را به رسمیت می‌شناسد مانند سقف‌ها و پنجره‌های ارتقا یافته، عضویت در برنامه‌های سراسری مانندFirewise USA . علاوه بر این، اداره بیمه کالیفرنیا، شرکت‌های بیمه را ملزم می‌کند که تخفیف‌هایی را به مصرف‌کنندگان ارائه کنند.

شبکه ABC10 از زوج کالاهان پرسید که آیا این اقدام برای آنها تفاوتی ایجاد می‌کند؟

لورا گفت که فکر می‌کند مقررات جدید باعث می‌شود شرکت‌های بیمه، کالیفرنیا را ترک کنند.

او گفت: اگر سعی کنید که یک کسب و کار را مجبور به انجام تجارت کنید، آنها می‌روند. من نمی‌دانم این کاری که اداره بیمه کالیفرنیا می‌خواهد انجام دهد، چگونه امکان‌پذیر است.

  • Comments are closed.