قطع کمک‌های مالی مدیر عامل سابق ویکتوریا سیکرت به هاروارد

به اتهام عدم محکومیت حمله حماس به اسرائیل

قطع کمک‌های مالی مدیر عامل سابق ویکتوریا سیکرت به هاروارد

یک سازمان بشردوستانه یهودی که توسط میلیاردری به نام لس وکسنر (Les Wexner) تأسیس شده، روابط خود را با موسسه آموزشی هاروارد یا مدرسه کندی هاروارد (Harvard Kennedy School)  قطع کرد.

لس وکسنر، موسسه آموزشی هاروارد را به به اتخاذ مواضع تاسف‌بار در محکومیت حملات حماس به اسرائیل در هفته گذشته متهم کرد. وکسنر، میلیاردی که با برندهایی از جمله ویکتوریا سیکرت شناخته می‌شود، موسس یک بنیاد بشردوستانه یهودی است.

او حمایت‌های مالی خود را از موسسه هاروارد قطع کرده که دلیل آن، واکنش این دانشگاه در هفته گذشته به حملات تروریستی حماس به اسرائیل است. سرمایه‌گذاران، مدیران عاملان و افراد و اهداکنندگان کمک‌های مالی، از آیوی لیگ (Ivy League ) که یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی آمریکا است، خواسته‌اند تا در کنار اسرائیل بایستند و یهودی‌ستیزی را محکوم کنند.

در بیانیه این گروه که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، آمده است: مدیران و رهبران هاروارد، مبهم و غیرمسئولانه رفتار کرده‌اند. در غیاب این موضع اخلاقی روشن، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که موسسه هاروارد و بنیاد وکسنر، دیگر شرکای مناسبی برای یکدیگر نیستند زیرا ارزش‌های اصلی ما و موسسه هاروارد، دیگر همسو نیستند.

فراتر از تحولات هفته گذشته، در این بیانیه آمده که تحمل انتقادپذیری این موسسه نسبت به دیدگاه‌های مختلف در سال‌های اخیر، به آرامی اما به شکلی محسوس، کاهش یافته است.

در این بیانیه آمده است: بسیاری از دوستان و همراهان اسرائیلی ما، به حاشیه رانده شده‌اند. آنها احساس می‌کنند که به حال خود رها شده‌اند. این بنیاد از کمک‌هزینه تحصیلی برای متخصصان دولتی و خدمات عمومی از اسرائیل حمایت می‌کند که در حال تحصیل در موسسه هاروارد هستند.

یکی از نمایندگان موسسه هاروارد یا همان مدرسه کندی هاروارد (Harvard Kennedy School) به بیانیه‌های هفته گذشته رئیس موسسه هاروارد و رئیس دانشکده کندی، اشاره کرد و گفت که این موسسه به وضوح مخالفت ما با جنایات تروریستی حماس را نشان داده است.

او به طور جداگانه در یک بیانیه ویدئویی گفت: دانشگاه ما، تروریسم را رد می‌کند که شامل جنایات وحشیانه‌ای است که حماس مرتکب شده است. رئیس دانشکده کندی در بیانیه روز جمعه خود، این حملات را محکوم کرد و افزود که بسیار نگران تهدیدها، رفتارهای نادرست و سایر اقدامات تهدیدآمیز علیه اعضای این موسسه آموزشی است که به گفته او، در درجه اول از سوی افراد خارج از هاروارد انجام می‌شود.

یکی از نمایندگان این موسسه آموزشی گفت: ما از بنیاد Wexner برای حمایت طولانی‌مدتش از بورسیه‌های تحصیلی دانش‌آموزان سپاسگزاریم. وکسنر، ثروت خود را به عنوان مدیر عامل شرکت L Brands که جزء بنیان‌گذاران شرکت‌های Victoria’s Secret و Bath & Body Works است، به دست آورد.

او بنیاد Wexner را در سال 1983 با هدف تقویت رهبری برای مردم یهود راه اندازی کرد. این اَبَر سرمایه‌دار پس از بررسی‌هایی که در مورد دوستی و روابط او با جفری اپستین، انجام شد؛ از رهبری برندهای خرده‌فروشی کنار رفت.

جفری اپستین، یک سرمایه‌دار بزرگ بود که در زندان در حالی که با اتهامات قاچاق جنسی مواجه بود، خودکشی کرد. سخنگوی Wexner در سال 2019 گفت که وکسنر، سال‌ها قبل روابط خود را با اپستین قطع کرده بود.

اعلامیه روز دوشنبه به مشارکتی که بیش از سه دهه طول کشید و آموزش مدیریت و رهبری را برای کارکنان دولت اسرائیل در این موسسه آموزشی ارائه می‌کرد، پایان داد.

  • Comments are closed.