قهرمانی لس آنجلس اف‌سی با درخشش رقیب مشترک ایران و آمریکا

قهرمانی لس آنجلس اف‌سی با درخشش رقیب مشترک ایران و آمریکا

نویسنده: آرمان صالحی

به گزارش سرویس ورزشی مجله هفته بازار؛ تیم لس آنجلس اف‌سی، فاتح لیگ برتر فوتبال امریکا معروف به ام‌ال‌اس شد و با قهرمانی در این فصل، بر بام فوتبال ایالات متحده ایستاد. این تیم در دیدار دشوار مقابل فیلادلفیا به تساوی 3-3 رسید اما موفق شد در جدال نفس‌گیر ضربات پنالتی، 3 بر صفر به پیروزی برسد.

فیلادلفیا یونیون و لس آنجلس اف سی پس از 36 بازی در این فصل، در نهایت برای تعیین قهرمان مقابل هم قرار گرفته بودند. در حقیقت شاید بتوانیم این دوئل دشوار و ماراتن حساس را یکی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین فینال‌های تاریخ فوتبال آمریکا بدانیم. کشوری که شاید در دهه‌های گذشته، بسکتبال سلطان بلامنازع ورزش آن بود و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد لس آنجلس با پیروزی تیم فوتبالش این چنین غرق شادی شود.

لس آنجلسی‌ها اما با قهرمانی در لیگ برتر فوتبال آمریکا غریبه نیستند و تیم جوان لس آنجلس اف سی که در سال 1995 افتتاح شد، پیش از این در سال‌های 2002 و 2005 نیز فصل را با صدرنشینی یه پایان رسانده بود و این سومین قهرمانی تیم محبوب لس آنجلسی‌ها است.

هرچند این قهرمانی اخیر با نقش پررنگ اَبَر ستاره ولزی این تیم یعنی گرت بیل که از رئال مادرید به آمریکا آمد بدست آمد، اما نباید از نقش بزرگ دیوید بکام نامدار که او نیز سال‌ها برای رئال مادرید توپ زد، در موفقیت این باشگاه بگذریم. در واقع شاید بتوانیم بگوییم که این بکام بود که لس آنجلسی‌ها را عاشق فوتبال کرد!

هرچند گرت بیل تنها حدود 23 دقیقه در دیدار مقابل فیلادلفیا به میدان رفت، اما همین زمان کم نیز برای این مهاجم بالفطره کافی بود تا زهر خودش را بریزد و گل قهرمانی لس آنجلسی‌ها را به ثمر رساند.

دلیل کم بازی کردن بیل این بود که او به تازگی از کمند مصدومیت رها شده و آمادگی حضور در یک بازی کامل نود دقیقه‌ای را نداشت. بیل حتی در 90 دقیقه وقت قانونی نیز به میدان نیامد و شاید اگر بازی به تساوی نمی‌کشید، این دیدار بدون حضور او پایان می‌یافت. اما با مساوی شدن بازی و رفتن به وقت اضافه، بیل از دقیقه هفتم وقت 30 دقیقه‌ای اضافه به میدان آمد و کاری کرد، کارستان.

اگر می‌خواهید به معجزه بیل پی ببرید باید بدانید که او و یارانش در دقیقه 120+4 گل خوردند و شاید دیگر همه لس آنجلسی‌ها پذیرفته بودند که جام از دست رفت. اما بیل ناامید نشد و تنها 4 دقیقه بعد، با یک پرواز زیبا و با ضربه سر، دروازه فیلادلفیا را فروریخت تا امید به شهر فرشتگان بازگردد. این در حالی بود که لس آنجلس اف سی در دقیقه 116 با اخراج ماکسیم کرپو، دروازه‌بان کانادایی‌اش، با یک نفر کمتر بازی می‌کرد.

ستاره 33 ساله تیم ملی ولز با تیم کشورش، در گروه دوم جام جهانی 2022 با ایران، امریکا و انگلستان همگروه است. نمایش درخشان او در ترکیب لس آنجلس اف سی در فاصله تنها 2 هفته تا جام جهانی، نشان داد که او تهدید مشترکی برای ایران، آمریکا و انگلیس خواهد بود.

  • Comments are closed.