مرگ رویای آمریکایی

Portrait Of Girl Outside Family Home Holding American Flags

آمریکایی‌ها برای خرید خانه، باید 120 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند

مرگ رویای آمریکایی

فردی اسمیت، کارشناس و مشاور املاک در اورلاندوی فلوریدا می‌گوید که آمریکایی‌ها اکنون باید 120 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند تا بتوانند یک زندگی معمولی در طبقه متوسط برای خود مهیا کنند و خانه بخرند.

این مشاور املاک به فاکس نیوز گفت: من فکر می‌کنم اکثر ما در آمریکا، طبقه متوسط را به عنوان قشری تعریف می‌کنیم که می‌توانند با 40 ساعت کار در هفته، درآمدی برای خرید یک خانه معمولی در آمریکا داشته باشد.

این کارشناس املاک که ویدئوهایش در شبکه اجتماعی تیک‌تاک پرمخاطب هستند، به بررسی تلاش‌های نسل Y (29 تا 44 سال) و نسل Z (19 تا 29 سال) برای تامین هزینه مسکن و هزینه‌های عمومی زندگی در شرایط اقتصادی امروز و تشریح مسائل رایج در زندگی طبقه متوسط می‌پردازد.

وی افزود: چند سال پیش، 60 تا 70 هزار دلار درآمد در سال، برای خانه‌دار شدن کافی بود. اما حالا متوسط قیمت یک خانه در سال 2024، حدود 400 تا 420 هزار دلار است یعنی حقوق افراد باید حدود 120 هزار دلار در سال باشد تا بتوانند برای خانه‌دار شدن، پس‌انداز کنند.

او ادامه داد: در دسترس نبودن خرید خانه، بسیاری از مردم را مجبور به اجاره‌نشینی برای سال‌های زیاد کرده است. هزینه اجاره نیز، 30 تا 40 درصد از درآمد مردم را به خود اختصاص می‌دهد و پس‌انداز کردن پول جهت خرید خانه را برای آنها دشوارتر می‌کند. این چرخه دائمی ادامه دارد و بسیاری از مردم از طبقه متوسط دور می‌شوند.

این کارشناس املاک اظهار داشت: درآمد 120 هزار دلاری در سال حتی برای خانواده‌های بدون فرزند، در مواجهه با بدهی‌ها و هزینه‌های فلج‌کننده‌ای که امروزه اکثر آمریکایی‌ها با آن مواجه هستند؛ درآمد چندان زیادی محسوب نمی‌شود.

این مشاور املاک عنوان کرد: بیشتر مردم، بدهی وام دانشجویی دارند که در بالاترین حد خود قرار دارد و میانگین اقساط آن ، مبلغ 500 دلار در ماه است. هرچند برخی افراد برای من کامنت می‌گذارند و می‌گویند که آرزو داشتند که اقساط آن‌ها هم 500 دلاری بود زیرا اکنون ماهانه 1200 دلار می‌پردازند.

بدهی کارت‌های اعتباری نیز در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است. اسمیت می‌گوید که بسیاری از مردم برای او کامنت می‌گذارند و می‌نویسند که از کارت‌های خود برای خرید مواد غذایی استفاده می‌کنند زیرا پول آنها تمام شده است.

طبق اعلام وب‌سایت DQYDJ؛ متوسط درآمد آمریکایی‌ها در سال گذشته، تقریباً 69 هزار دلار در سال بود و تنها 18.8 درصد از آمریکایی‌ها، درآمد 100 هزار دلار یا بیشتر در سال داشتند. به گفته همین منبع، تنها 10 درصد آمریکایی‌ها، درآمد سالانه 135.605 دلار و بالاتر در سال داشتند.

این کارشناس املاک گفت: اگر قبل از سال 2020 خانه خریده‌اید و مبلغ آن را پرداخت کرده‌اید یا وام با نرخ بهره 3 درصدی گرفته‌اید؛ هزینه‌های مسکن، سنگینی زیاد روی دوش شما نخواهند داشت. امروزه، بدهی‌های وام‌های دانشجویی، هزینه‌های مسکن و مراقبت از کودکان، سنگینی زیادی روی دوش نسل Y و Z ایجاد کرده است.

آمریکایی‌ها حدود 1200 تا 1500 دلار در ماه برای هزینه مهدکودک می‌پردازند. هرچند گفته شده که این هزینه گاهی بین 3 تا 4 هزار دلار هم رسیده است.

بنابراین یک زوج جوان با یک فرزند، حداقل به درآمد 100 هزار دلار در سال نیاز دارند تا در طبقه متوسط قرار بگیرند. افراد کمی مسن‌تر که فرصتی برای پرداخت بدهی خود داشتند و فرزندان بزرگ‌تری دارند، 70 هزار دلار درآمد در سال، می‌تواند آن‌ها را در طبقه متوسط قرار دهد.

امروزه نسل Y در آمریکا، از شرایط ناله می‌کنند و نسل Z نیز، سعی می‌کنند که سخت‌تر کار کنند. بنابراین اگر قبل از سال 2020، خانه‌ خریده‌اید و هزینه‌های آن را پرداخت کرده‌اید، می‌توانید در طبقه متوسط آمریکا قرار بگیرید. 3 عاملِ مسکن، اقساط وام‌های دانشجویی و هزینه مهدکودک؛ تا حد زیادی تعیین‌کننده جایگاه شما در طبقه متوسط هستند.

به دلیل هزینه‌های بالای مسکن، بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند که در خانه با خانواده خود بمانند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. با این حال نسل Z، فرصت دارند که با برنامه‌ریزی دقیق، جلوگیری از انباشت بدهی و انتخاب‌های مالی هوشمندانه‌؛ زندگی بهتری برای خود در این شرایط اقتصادی بسازند.

شرایط نسل Y اما متفاوت است زیرا بدهی‌های آن‌ها روی هم انباشته شده و رویای آمریکایی برای آن‌ها مرد. این کارشناس املاک در ادامه می‌افزاید: از طریق کامنت‌هایی که مردم برایم می‌گذارند، اطلاعات بسیار زیادی در مورد مشکلات روزمره آمریکایی‌ها بدست می‌آورم.

این مشاور املاک بیان کرد: مردم همه مشکلات‌شان را با من در میان می‌گذارند و من سریع‌تر از سایر افراد و نهادهاف از معضلات جامعه باخبر می‌شوم. منابع اطلاعاتی من، فقط جستجو کردن در گوگل یا پرسیدن نظرات 100 دانشجو نیست. هزاران نفر، آنچه را که در جامعه آمریکا در جریان است، به اشتراک می‌گذارند.

این مشاور املاک خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم که نسل Y و Z، می‌خواهند رویای قدیمی و کلاسیک آمریکایی را دنبال کنند یا نه؛ یعنی خانه بخرند، ۴۰ سال در آن زندگی کنند و ۴۰ سال در همان شغل بمانند.

  • Comments are closed.