موج بی‌خانمان‌ها در انتظار لس آنجلس!

فرمانداری لس آنجلس طرحی را برای پایان دادن به حمایت از مستاجرین در دوران COVID-19 در پایان سال جاری تصویب کرد.

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از lAist؛ هیئت ناظران شهرستان لس آنجلس روز سه‌شنبه رای به پایان قطعی حمایت از مستاجرین در دوران همه‌گیری در پایان سال داد. این تصمیم به این معنی است که پس از 31 دسامبر، بسیاری از مستاجران در بزرگترین شهرستان کشور در صورتی که نتوانند به دلیل مشکلات اقتصادی مربوط به COVID-19 اجاره خود را پرداخت کنند، قانون دیگر از آنها حمایت نخواهد کرد و مجبور به تخلیه خانه می شوند.

کاترین برگر که این طرح را برای حذف تدریجی قانون فعلی در 31 دسامبر ارائه کرد، گفت: “منابع مالی قابل توجهی برای کمک به مستاجران و صاحبخانه‌ها برای بازپرداخت اجاره‌بها مصرف شده است و حالا زمان آن فرا رسیده که حرکت رو به جلو را آغاز کنیم”.

تاریخ 31 دسامبر به تازگی تعیین نشده و بر اساس قوانین فعلی که توسط اعضای فرمانداری در ژانویه به تصویب رسید، قانون حمایت از مستاجر در دوران COVID-19 تنها تا 31 دسامبر برنامه ریزی شده است. با این حال، با نزدیک شدن به مهلت های قبلی، این شهر بارها قوانین حمایتی را تمدید کرده است.

رای روز سه‌شنبه اولین رأی‌گیری است که صراحتاً 31 دسامبر را به عنوان تاریخ پایان قانون حمایت از مستاجران در دوران همه‌گیری در این منطقه تعیین می‌کند. شیلا کوئل و هیلدا سولیس دو رای مخالف را به صندوق انداختند و گفتند که برای پایان دادن به همه حمایت‌ها از مستاجران، زود است.

هفته گذشته، آخرین شمارش بی خانمان های منطقه نشان داد که در دو سال گذشته بی خانمان ها در شهر لس آنجلس 4.1 درصد افزایش یافته است. این میزان به طور قابل توجهی کمتر از افزایش 26 درصدی مشاهده شده بین سال‌های 2018 و 2020 یعنی قبل از اجرای قوانین حمایت از مستاجران در دوران COVID-19 بود.

تلاش‌های حفاظت از مستاجران این شهر در طول همه‌گیری فقط در مورد اخراج افرادی که قادر به پرداخت اجاره به دلیل مشکلات ناشی از COVID-19 نیستند، اعمال نمی‌شود. این قوانین حمایتی همچنین جلوی افزایش اجاره بها در مسکن‌های تحت کنترل در بخش‌های دیگر شهرستان لس‌آنجلس را هم می گیرد و به مستاجران اجازه داده اند تا افراد و حیوانات خانگی بیشتری را در طول همه گیری بدون ترس از اخراج، به خانه های خود بیاورند. با رای روز سه شنبه، قرار است همه این حمایت ها در 31 دسامبر به پایان برسد.

حامیان مستاجران نگران هستند که هزاران مستأجر کم درآمدی که به دلیل از دست دادن شغل یا مرگ سرپرست خانواده رنج می برند، در آغاز سال جدید در معرض از دست دادن مسکن خود باشند.

آنها از مسئولین شهری می خواهند تا قبل از لغو قوانین COVID-19، حمایت‌های دائمی از مستاجران را اعمال کند.

کارلا دی پاز، مدیر استراتژی سازمانی Community Power Collective، یک سازمان غیرانتفاعی همسو با ائتلاف Keep L.A Housed، گفت: “نمی‌توانیم به حالت قبل از همه‌گیری بازگردیم. مردم واقعا برای پرداخت اجاره بها و بی خانمان نشدن، به محافظت دائمی دارند”.

دی پاز گفت که با حرکت رو به جلو، آنها به دنبال حقوقی برای مستاجران هستند مانند:

· کنترل اجاره در تمام 88 شهری که شهرستان لس آنجلس را تشکیل می دهند

· قوانینی که اخراج مستاجر را فقط به دلایلی از جمله ایجاد مزاحمت یا آسیب رساندن به اموال محدود می کند

· حق داشتن وکیل برای تمام مستاجرینی که در معرض تخلیه قرار دارند

· بازه بیشتر در مورد میزان اجاره بهای برگشتی مستاجران قبل از شروع رسیدگی به تخلیه توسط مالکان

دپاز گفت که بدون حمایت های دائمی جدید، لس آنجلس به زودی شاهد بازگشت دوران اوج بی خانمانی خواهد بود. ما بحران مسکن داریم. ما یک بحران بی خانمانی در لس آنجلس داریم. نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. ما باید یک رویکرد سیستماتیک داشته باشیم. انجام هر کاری برای مستاجران در حال حاضر بسیار مهم است.

ماه‌هاست که مالکان خواستار لغو فوری قوانین حمایت‌ از مستاجران شده‌اند. آنها استدلال می کنند که اقتصاد بهبود یافته، واکسن های کووید-19 در دسترس هستند و اکثر محدودیت های همه گیری کاهش یافته اند اما قوانین علیه اخراج مستاجران و افزایش اجاره بها همچنان باقی است.

برنامه امداد اجاره ای کالیفرنیا به بسیاری از صاحبخانه هایی که درآمد اجاره خود را در طول همه گیری از دست داده اند، غرامت پرداخت کرده است. یک برنامه ایالتی بیش از 2.4 میلیارد دلار برای کمک به اجاره در سراسر شهرستان لس‌آنجلس پرداخت کرده که بیشتر آن مستقیماً به صاحبخانه‌ها می‌رسد.

با این حال، آن برنامه در ماه آوریل به پایان رسید. مشخص نیست که آیا مالکان می توانند برای بدهی اجاره اخیر، غرامت دریافت کنند؟ برخی از صاحبخانه های کوچک در لس آنجلس برای درآمد اجاره ای که در طول همه گیری از دست رفته، کمکی دریافت نکرده اند.

پتی لئون خانه کوچکی را در لاپوئنته اجاره می‌دهد و از رای‌گیری برای پایان دادن به حمایت‌ از مستاجران حمایت کرد. او گفت که محدودیت‌های تخلیه ده‌ها هزار دلار برای او هزینه داشت زیرا نمی‌توانست مستأجری را که در نوامبر 2019 باید خانه را تخلیه می کرد، از خانه خود خارج کند.

لئون گفت: “به عنوان یک صاحبخانه، تمام تلاش خود را می کنید تا از همه چیز مراقبت کنید، مالیات خود را بپردازید، بیمه اموال را بپردازید و از همه قوانین پیروی کنید فقط برای اینکه ایالت شما به شما پشت کند! زیرا قوانین پشتیبان شما نیست”.

لئون گفت که مشکل عدم پرداخت اجاره مستاجر قبل از همه‌گیری کوید هم بود و ربطی به کووید-19 نداشت اما تا اکتبر 2020 طول کشید تا اداره کلانتری شهرستان لس‌آنجلس را وادار به اخراج رسمی مستاجر کند. او قوانین تخلیه در دوران همه گیری را عامل این تاخیر می داند و گفت که به دلیل عدم صلاحیت مستاجر از دریافت تسهیلات اجاره منع شده است. حمایت من در این مدت کجاست؟

لئون پرسید. “من قبض دارم. من یک زندگی دارم که باید امرار معاش کنم. من مانند مستاجران به غذا، سرپناه و مراقبت های پزشکی نیاز دارم اما اگر درآمد من را حذف کنید، نمی‌توانم این کارها را انجام دهم”.

رای روز سه‌شنبه در مورد بخش‌های غیرمجاز شهرستان لس‌آنجلس و همچنین شهرهایی در داخل این شهرستان که حفاظت مستاجر قوی‌تر خود را ندارند، اعمال می‌شود.

این رأی در مورد شهر لس آنجلس که قوانینی دارد که اخراج ها را محدود می‌کند و افزایش اجاره بها را به دلیل COVID-19 ممنوع می کند، اعمال نمی شود. قوانین شهر در حال حاضر تاریخ پایانی ندارند اما رهبران شهر همچنین در حال بررسی پیشنهاداتی برای شروع حذف تدریجی حمایت‌ها از 31 دسامبر هستند.

حمایت از مستاجران در دوران COVID-19 قبلاً در بسیاری از مناطق دیگر کالیفرنیا برداشته شده است. این قوانین در سراسر ایالت در ماه ژوئیه لغو شد.

  • Comments are closed.