مکنزی اسکات؛ چهارمین زن ثروتمند، مجموعه‌ای 55 میلیون دلاری

در حالی که این هدیه بزرگ چند هفته پیش به طور رسمی اعلام شد، سازمان دارایی اکنون تأیید می کند که مکنزی اسکات، مجموعه مجلل بورلی هیلز خود را به بنیاد جامعه کالیفرنیا که یک سازمان خیریه غیرانتفاعی مستقر در لس آنجلس است، اهدا کرده است.

اسکات؛ چهارمین زن ثروتمند جهان، همسر سابق جف بزوس است. 4 درصد سهام او در آمازون، حدود 37 میلیارد دلار ارزش دارد. این رمان نویس 52 ساله، ملک دو بخشی بورلی هیلز را در دو معامله جداگانه، یکی در سال 2007 و دیگری در سال 2017، به مبلغی بیش از 37 میلیون دلار به دست آورد. از آن زمان، ارزش این مجموعه به حدود 55 میلیون دلار افزایش یافته است. اسکات پس از طلاقش در سال 2019، مالکیت کامل این مجموعه را به دست آورد.

سازمان CCF امیدوار است که به سرعت تعمیرات این مجموعه را انجام دهد و آن را بفروشد و درآمد حاصل از آن برای “پروژه های مسکن مقرون به صرفه و برنامه ادغام مهاجران” استفاده کند.

این مجتمع شامل یک اقامتگاه اصلی است که یک عمارت به سبک اسپانیایی است که در دهه 1990 ساخته شده است. تقریباً 12 هزار فوت مربع فضای این عمارت است. مهمانسرای مجاور، ساختاری به سبک مزرعه در دهه 1950، با حدود 4500 فوت مربع وسعت دارد.

امکانات عبارتند از استخر شنا، زمین تنیس بزرگ و چمنزاری بزرگ پر از درختان بالغ. 2.5 هکتار این مجموعه شامل پارکینگ برای ده ها اتومبیل، پاسیوهای بزرگ، 13 اتاق خواب و 14 حمام است.

جای تعجب نیست که اسکات چنین ملکی در بورلی هیلز را اهدا کرد زیرا بنا بر گزارش ها، زمان کمی را در کالیفرنیا می گذراند. در عوض، او که زاده سانفرانسیسکو است، مدتهاست در سیاتل ساکن شده، جایی که او و بزوس خانه ای بزرگ در محله فوق العاده شیک مدینا داشتند. این ملک شامل 310 فوت خط ساحلی کنار دریاچه و یک قایق‌خانه است.

به نظر می رسد که اسکات پس از جدایی از بزوس، از مدینا به محله هانتز پوینت در همان حوالی نقل مکان کرده، جایی که در سال 2019، 37.5 میلیون دلار برای خانه ای منحصر به فرد در 3.2 هکتار در ساحل خرج کرد. این خانه مجلل با زمین های بزرگ جنگلی احاطه شده که برای یک مجموعه دار هنری پرکار ساخته شده است.

در آوریل 2019، زمانی که املاک هانتز پوینت به قیمت 37.5 میلیون دلار فروخته شد، گزارش شده که گران‌ترین خانه در منطقه سیاتل بوده است. شخص یا شرکت خریدار در آن زمان رسانه‌ای نشد اما اکنون تصور می شود که اسکات بوده است. در مورد بزوس و شریک قدیمی‌اش، روزنامه‌نگار لورن سانچز، این زوج در حال حاضر عمدتاً در لس‌آنجلس مستقر هستند جایی که آنها صاحب یک عمارت 165 میلیون دلاری در بورلی هیلز و خانه 10 میلیون دلاری در کنار آن هستند.

اسکات از زمان طلاق خود بیش از 12 میلیارد دلار به امور خیریه اختصاص داده که از جمله 436 میلیون دلار به Habitat for Humanity و 275 میلیون دلار به Planned Parenthood بخشیده است.

  • Comments are closed.