نگاهی به کارنامه اقتصادی جو بایدن در حمایت از مشاغل کوچک

Financial a stimulus bill individual checks from government US 100 dollar bills currency on American

رکوردشکنی 163 میلیارد دلاری دولت بایدن در کمک‌ به کسب‌وکارهای کوچک

ایزابلا کاسیاس گوسمن، مدیر اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده (SBA) اعلام کرد که دولت بایدن-هریس از میزان هدف‌گذاری شده برای قراردادهای تجاری با کسب‌وکارهای کوچک که 23 درصد در سال مالی 2022 بود، فراتر رفت و 26.5 درصد از قراردادهای دولت فدرال را با کسب‌وکارهای کوچک امضا کرد. این میزان تاریخی، معادل 162.9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در اقتصاد کسب‌وکارهای کوچک است که 8.7 میلیارد دلار نسبت به سال مالی قبل افزایش داشته است.

مدیر اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده گفت: از طریق دستور کار رئیس‌جمهور بایدن در ارتباط با سرمایه‌گذاری در آمریکا، ما از ابتکاراتی برای تقویت رشد اقتصادی تاریخی کشورمان و در عین حال کاهش موانع و تضمین رقابت عادلانه در قراردادهای دولت فدرال دفاع کرده‌ایم. دولت بایدن به تلاش برای بهبود این شرایط ادامه می‌دهد و به سطح بالایی از میزان قرارداد با مشاغل کوچک رسیده است. دولت بایدن، از بیش از یک میلیون شغل با درآمد مناسب در تولید، ساخت‌وساز، تحقیق و توسعه و سایر صنایع حیاتی؛ حمایت می‌کند.

اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده، نقش مهمی در تعیین اهداف قرارداد برای هر شرکت ایفا می‌کند و با متقاضیان بخش دولتی برای تأکید بر اولویت‌بندی مشاغل کوچک در فرآیند تدارکات، همکاری نزدیک دارد.

نکات برجسته عملکرد کلی دولت فدرال عبارتند از:

برای دومین سال متوالی، مخارج و هزینه‌های مربوط به شرکت‌های کوچک و ضعیف، از هدف ۱۱ درصدی خود فراتر رفت. این دستاورد قابل توجه نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر رئیس‌جمهور بایدن به تحقق یک هدف بلندپروازانه در همکاری، کمک و انعقاد قرارداد برای رونق کسب‌وکار مشاغل کوچک و ضعیف است.

مخارج مربوط به شرکت‌های کوچک متعلق به کهنه‌سربازان معلول از میزان هدف‌گذاری شده یعنی 3 درصد، فراتر رفته و به 4.6 درصد رسیده است. این میزان به مبلغ 28.1 میلیارد دلار بوده که نشان‌دهنده افزایش 3 میلیارد دلاری هزینه‌های دولت در این بخش نسبت به سال قبل است.

کسب‌وکارهای کوچک که دچار میزان بیکاری بالا هستند و در مناطق کم‌درآمد قرار دارند (HUBZone)، نیز شاهد رکوردشکنی دولت فدرال در عقد قرارداد با خود بوده‌اند. مبلغ قراردادها با این گروه از مشاغل، به 16.3 میلیارد دلار رسید که بالاترین مبلغی است که از زمان ابتدای اجرای برنامه (HUBZone) تا کنون به این گروه، اعطا شده است. باوجود عدم‌تحقق میزان 3 درصد برای عقد قراردادها با این گروه از مشاغل که هدف‌گذاری شده بود، دولت فدرال گام های مهمی در حمایت و توانمندسازی کسب و کارهای کوچک در چارچوب برنامه HUBZone برداشته است.

کسب‌وکارهای کوچک تحت مالکیت زنان (WOSB)، برای چهارمین سال متوالی بیش از 26 میلیارد دلار دریافت کردند که 4.6 درصد از کل مبالغ قراردادهای واجد شرایط سال مالی 2022 را تشکیل می‌دهند. این میزان، اندکی کمتر از میزان هدف‌گذاری شده یعنی 5 درصد است. کل مبالغ اعطایی به کسب‌وکارهای کوچک تحت مالکیت زنان، از 26.2 میلیارد دلار در سال مالی 2021 به 28.1 میلیارد دلار در سال مالی 2022 افزایش یافته است. علاوه بر این، وجوه اختصاص داده شده برای شرکت‌های کوچک تحت مالکیت زنان در سال مالی 2022 به 1.56 میلیارد دلار رسید که افزایش قابل توجه 17 درصد را نشان می‌دهد. این رشد به دنبال گسترش شرکت‌های فعال با در حوزه کسب‌وکارهای کوچک تحت مالکیت زنان از تقریباً هزار به نزدیک به 6 هزار بود.

دولت فدرال با اعطای 30.9 درصد یا 79.1 میلیارد دلار به پیمانکاران فرعی مشاغل کوچک، به اهداف کمک به پیمانکاری در مشاغل کوچک دست یافت.

اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده، چندین تغییر استراتژیک و هدفمند ایجاد کرده است. این اقدامات عبارتند از:

·      ایجاد یک بازار فدرال متنوع‌تر و انعطاف‌پذیرتر از طریق افزایش مشارکت ورودی‌های جدید. این اقدام اجرایی شامل چندین ابتکار تازه برای تشویق افراد جدید به انعقاد قرارداد با دولت فدرال است.

·      اعلام اصلاحات متعدد در قراردادهای کسب و کارهای کوچک از جمله هدایت همه شرکت‌ها برای گنجاندن پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف کسب و کارهای کوچک اجتماعی و اقتصادی به عنوان معیارهای ارزیابی در همه برنامه‌های عملکردی برای مدیران ارشد خدمات اجرایی که بر جذب نیروی کار نظارت می‌کنند.

·      بازنگری توافقنامه با آژانس‌های فدرال برای اطمینان از دسترسی عادلانه به فرصت‌های انعقاد قرارداد.

·      کدهای به روز شده سیستم طبقه‌بندی صنعت آمریکای شمالی (NAICS) برای قراردادهای ذخیره شده کسب‌وکارهای کوچک تحت مالکیت زنان از 444 به 759 افزایش یافته که 70 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

·      ایجاد یک طرح آموزشی قراردادی دولتی با نام Activating ChallengeHer برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک متعلق به زنان برای دسترسی به قراردادهای فدرال

·      ایجاد یک نقشه راه جدید در چارچوب برنامه HUBZone برای تعیین دقیق‌تر آمارها

·      اجرای یک سیستم صدور گواهینامه جدید برای کسب‌وکارهای کوچک متعلق به جانبازان معلول

بررسی اجمالی کارت امتیازی تدارکات فدرال برای مشاغل کوچک

کارت امتیازی تدارکات سالانه به عنوان یک ابزار ارزیابی حیاتی عمل می‌کند و اثربخشی آژانس‌های فدرال را در دستیابی به اهداف تجاری کوچک و اجتماعی و اقتصادی اصلی قرارداد و پیمانکاری فرعی ارزیابی می‌کند. این کارت امتیازی جامع نه تنها داده‌های دقیق و شفاف قرارداد را ارائه می‌کند، بلکه گزارش‌های مفصلی را در مورد پیشرفت آژانس ارائه می‌دهد.

اداره کسب‌وکارهای کوچک با همکاری آژانس‌های فدرال، سالانه در تعیین اهداف کلیدی فردی و قراردادهای فرعی کمک می‌کند. علاوه بر این، اداره کسب‌وکارهای کوچک تضمین می‌کند که دولت فدرال به عنوان یک کل، اهداف قانونی در سراسر دولت را که در بند 15(g)(1) قانون تجارت‌های کوچک برای هر طبقه الزامی شده، برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود.

برای حفظ کیفیت و دقت داده‌های قراردادی، هر آژانس فدرال مسئولیت داده‌های خود را بر عهده می‌گیرد. به طور همزمان؛ اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده، تجزیه و تحلیل‌های تکمیلی را برای شناسایی ناهنجاری‌های بالقوه داده‌ها انجام می‌دهد. اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده که در کنار کارکنان تدارکات آژانس فدرال کار می‌کند، تجزیه و تحلیل‌ها و ابزارهای مهمی را برای تسهیل بررسی داده‌ها، تقویت سیستم‌های تدارکات و انجام آموزش برای بهبود دقت در فعالیت‌ها، فراهم می‌کند. این تلاش مشترک در نهایت تعهد دولت فدرال به مشارکت کسب‌وکارهای کوچک و موفقیت در قراردادهای دولتی را تقویت می‌کند.

  • Comments are closed.