هزینه‌های دریافت گرین کارت افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از وب سایت weku؛ مهاجری به نام پاتریشیا رامیرز که در نیومکزیکو زندگی می‌کند، پس از دو دهه انتظار، چند ماه پیش، بسیار امیدوار شد که سرانجام واجد شرایط دریافت گرین کارت شده است. برای رامیرز که بدون مدارک قانونی به ایالات متحده آمده، اقامت دائم قانونی به او امنیت بیشتری برای زندگی در ایالات متحده می دهد، به او اجازه می دهد تا با خانواده اش در مکزیک دیدار کند و او را یک قدم به شهروندی ایالات متحده نزدیک تر می کند.

در حال حاضر، مانع اصلی بر سر راه او، هزینه اقدامات لازم برای دریافت گرین کارت است. رامیرز، یک نظافتچی خانه است و ماه ها پس انداز کرده تا هزینه‌های 2225 دلاری برای گرین کارت و سایر اقدامات لازم را بپردازد. طبق یک پیشنهاد جدید فدرال، ممکن است دریافت گرین کارت، حتی گرانتر هم شود.

رامیرز به رادیو NPR گفت: این یک روند بسیار دشوار بود و به سختی مبلغ مورد نیاز برای دریافت گرین کارت را پس انداز کردم. من بسیار نگران هستم و در این مورد اینکه چه اقداماتی باید انجام دهم تا از عهده این کار برآیم، استرس زیادی دارم.

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده و آژانس فدرال که بر مهاجرت قانونی نظارت می کند، در حال برنامه ریزی برای افزایش هزینه های مجموعه‌ای از درخواست ها از جمله موارد مورد نیاز برای تابعیت، دریافت گرین کارت، یا کار قانونی در ایالات متحده به عنوان غیر شهروند است.

افزایش‌ قیمت‌ها متفاوت است اما بسیاری از وکلای مهاجرت نگران هستند که افزایش هزینه‌ها می‌تواند به مهاجران کم‌درآمد فشار بیاورد به‌ویژه کسانی که به دنبال اقامت دائم قانونی هستند که معمولاً به عنوان گرین کارت شناخته می‌شود و به مهاجران اجازه اقامت طولانی‌مدت در ایالات متحده را می‌دهد. گرین کارت همچنین گام مهمی برای بدست آوردن شرایط کسب شهروندی ایالات متحده است.

به گفته شالینی توماس که وکیل رامیرز از طریق مرکز حقوقی مهاجران نیومکزیکو است، طبق پیشنهاد جدید مطرح شده، هزینه‌های رامیرز، 1500 دلار بیشتر از قبل خواهد شد.

او افزود که رامیرز تنها کسی نیست که هزینه‌های مهاجرت را غیرقابل قبول می داند. من موکلان زیادی داشته ام که به آن‌ها گفتم ما معتقدیم که شما واجد شرایط هستید و اینجا می‌توانیم همه اقدامات لازم را برای شما انجام دهیم اما وقتی در مورد هزینه‌ها با آن‌ها صحبت کردیم، دیگر بازنگشتند زیرا می دانم که آنها نمی توانند مبلغ مورد نیاز برای این کار را پس انداز کنند. افزایش هزینه‌های دریافت گرین کارت، وضعیت مهاجران را بدتر می‌کند.

هزینه های جدید نهایی نشده است. سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده در حال حاضر public comment period را تا 6 مارس برگزار می کند. public comment period؛ به معنی دوره اظهار نظر است. این دوره یک محدوده زمانی است که عموم باید قبل از تصمیم گیری نهایی آژانس در مورد یک قانون پیشنهادی، نظرات خود را ارسال کنند.

آژانس فدرال می گوید برای مقابله با عقب ماندگی ها و کمبود بودجه به افزایش هزینه ها نیاز دارد.

سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده در درجه اول به درآمد حاصل از کارمزدها متکی است.

از آنجایی که افراد کمتری برای دریافت مزایای مهاجرت قانونی درخواست دادند، درآمد آژانس فدرال به شدت کاهش یافت که منجر به مرخصی های گسترده و عقب افتادگی پرونده های مهاجرت شد.

برای بهبود کامل شرایط، آژانس فدرال گفت که باید هزینه های درخواست را افزایش دهد، و اضافه کرد که انتظار می رود قیمت های پیشنهادی، سالانه درآمدی بالغ بر 1.9 میلیارد دلار بیشتر از هزینه های درخواست فعلی ایجاد کند.

سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده در طرح پیشنهادی خود که در اوایل ژانویه منتشر شد، نوشت: “این مقدار لازم برای تطبیق ظرفیت آژانس با حجم کاری پیش بینی شده است، به طوری که در آینده مطالبات عقب افتاده، روی هم انباشته نشوند.”

آژانس فدرال به طور کلی هزینه های خود را هر چند سال یکبار به روز می‌کند، آخرین بار در سال 2016 این اتفاق افتاد. در طول دولت ترامپ، تلاش هایی برای افزایش چشمگیر هزینه ها و همچنین سخت تر کردن شرایط برای مهاجران فقیر برای معافیت از هزینه ها انجام شد، اما قضات فدرال در نهایت آن تغییرات را مسدود کرد.

کارن سالیوان، مدیر وکالت در شبکه مهاجرت قانونی کاتولیک، گفت که می‌خواهد سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده با بودجه کامل، پرسنل کامل و کارآمد کار کند اما این سوال را مطرح می‌کند که آیا باید بار این هزینه‌ها روی دوش مهاجران کم‌درآمد باشد یا خیر؟

سالیوان به رادیو NPR گفت: “همه ما باید بخواهیم جوامع مهاجر به مزایایی که واجد شرایط آنها هستند دسترسی داشته باشند. بنابراین، من فکر می‌کنم که کنگره باید به سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده با کمک‌های مالی اضافی، تا جای ممکن یاری برساند.

در سال مالی 2022، آژانس فدرال 275 میلیون دلار از کنگره دریافت کرد تا عقب ماندگی فعلی را کاهش دهد. سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده بر این عقیده است که برای حذف کامل عقب ماندگی و رسیدگی به پرونده‌های انباشته شده، به حمایت کنگره نیاز داشته دارد.

این آژانس گفت که تغییرات پیشنهادی در کارمزد، وسیله‌ای است تا به ما اجازه دهد تا با موجودی‌های دریافتی هماهنگی داشته باشیم و از انباشت پرونده‌ها در آینده، پیشگیری کنیم.

یک خانواده چهار نفره باید تا 7460 دلار برای گرین کارت و مجوز کار پرداخت کند. بر اساس طرح جدید پیشنهادی، درخواست برای گرین کارت با بیومتریک یا اندازه گیری های بیولوژیکی از 1225 دلار به 1540 دلار افزایش می یابد. بیومتریک که شامل اثر انگشت، عکس و امضا است، اغلب برای گرین کارت و سایر اقدامات مورد نیاز است.

اگرچه در حال حاضر افراد مجاز به درخواست گرین کارت و مجوز کار با هم هستند، قانون پیشنهادی فرم ها را از هم جدا می کند که به نوبه خود هزینه‌ها را افزایش می دهد.

درخواست برای درخواست شهروندی ممکن است 120 دلار افزایش یابد. ویزا برای مبلغین مذهبی ممکن است 555 دلار افزایش یابد و درخواست برای حذف شرایط اقامت با مشخصات بیومتریک که می تواند به همسران دارندگان گرین کارت اجازه انتقال به اقامت دائم قانونی را بدهد، 515 دلار افزایش می‌یابد.

این هزینه ها می تواند به ویژه برای خانواده هایی که با هم تشکیل پرونده می دهند اضافه شود.

به گفته کتی کلوس، وکیل مرکز حقوق مهاجران مینه سوتا، یک خانواده 4 نفره که برای گرین کارت و دو مجوز کار درخواست می کنند، در حال حاضر 3950 دلار هزینه در صورت ثبت پرونده پرداخت می کنند. این قیمت در صورتی که با پرونده کاغذی اقدام کنند به 7460 دلار و در صورت آنلاین بودن به 7270 دلار می رسد.

کلوس به رادیو NPR گفت: افرادی که در اینجا به دنیا آمده‌اند و هرگز مجبور نبودند با سیستم مهاجرت سروکار داشته باشند، درک خوبی از این که دریافت اقامت ایالات متحده واقعا چقدر دشوار است، ندارند.

معافیت از هزینه فقط تا حدی کمک می کند

سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده برای برخی از مهاجران کم درآمد، معافیت از هزینه را به دلایل بشردوستانه برای گروهی از افراد مانند پناهندگان، پناهجویان و قربانیان خشونت خانگی ارائه می دهد.

به طور کلی، خانوارهایی که کمتر از 150 درصد خط فقر فدرال را شامل می‌شوند، واجد شرایط درخواست تخفیف برای تعدادی از مزایای مهاجرت هستند. این مزایا می تواند شامل یک فرد بزرگسال مجرد با درآمد کمتر از 21 هزار دلار در سال یا یک خانواده چهار نفره با درآمد 45 هزار دلار در سال باشد.

سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده انتظار دارد که بیش از یک میلیون متقاضی یعنی حدود یک هشتم کل واجدین، هر سال از معافیت از هزینه بهره مند شوند. اما برخی می گویند که روند درخواست برای یک مهاجر نیازمند کمک، می تواند طولانی و دشوار باشد.

دانیل سانتیاگو، وکیل مرکز عدالت مهاجرتی Mabel در بوستون، به رادیو NPR گفت: معافیت از هزینه ها به صورت خودکار اعمال نمی‌شود و اعمال آن، نیازمند زمان بیشتری است و باعث می‌شود که روند پرونده شخص یا اشخاص متقاضی، بیشتر طول بکشد و به همین دلیل، موکلان ما از انجام کارهای اداری ناامید هستند.

طبق تغییرات پیشنهادی، برخی از درخواست‌های ثبت‌شده به‌صورت آنلاین ارزان‌تر از درخواست با پرونده‌های کاغذ خواهند بود. سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده می گوید درخواست های آنلاین آسان تر و ارزان تر از پرونده‌های کاغذی پردازش می شوند. اما برخی از وکلای مهاجرت این را ناعادلانه می دانند.

توماس از مرکز حقوقی مهاجران نیومکزیکو گفت: ارائه تخفیف در صورت ثبت پرونده آنلاین به ممتازترین مهاجران کمک می کند اما واقعاً به حاشیه نشینان کمکی نمی کند.

توماس گفت که موکلش، رامیرز؛ واجد شرایط معافیت از هزینه نیست زیرا از طریق یکی از اعضای خانواده برای دریافت گرین کارت اقدام می کند.

رامیرز 22 سال است که منتظر فرصتی برای گرفتن گرین کارت است. اگرچه رامیرز به ثبت اسنادش نزدیک شده است، اما حس می کند که تازه در اول راه قرار دارد و مسیر سخت و طولانی پیش روی اوست.

او گفت: ماه ها طول کشید تا هزینه های جاری را پرداخت کنم. اگر این هزینه ها افزایش یابد، ممکن است مجبور شوم به دنبال کار دیگری باشم یا وام بگیرم. در حال حاضر، برنامه من این است که درخواست خود را در اسرع وقت انجام دهم.

  • Comments are closed.