هشدار! به تگزاس نروید

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از لس آنجلس تایمز، یک بیلبورد در سانفرانسیسکو به ساکنان درباره سفر به تگزاس هشدار می‌دهد. بیلبوردی که در تقاطع خیابان فولسوم و خیابان هفتم در سانفرانسیسکو قرار دارد، به نظر می رسد با توجه به تیراندازی Uvalde، به ساکنان درباره سفر به تگزاس هشدار می دهد.

یک بیلبورد بحث برانگیز، این هفته از ساکنان لس آنجلس و سانفرانسیسکو با یک هشدار شدید استقبال کرد: “به تگزاس نروید”.

به سمت تگزاس حرکت نکنید؛ بیلبوردی که در کنار تصویری تاریک و ترسناک از مردی کلاهدار که عینک آفتابی به چشم زده و عبارت معروف تگزاسی، “Don’t mess with Texas” به معنی با تگزاس در نیفتید که با رنگ قرمز خط خورده، در سانفرانسیسکو در انظار عموم قرار دارد.

“The Texas Miracle” یا “معجزه تگزاس” اصطلاحی است که ریک پری، فرماندار وقت تگزاس در سال 2011 پس از ادعای وی مبنی بر اینکه اقتصاد این ایالت توانست از رکود بزرگ کشور جان سالم به در ببرد، ابداع کرد. “با تگزاس در نیفتید” توسط وزارت حمل و نقل تگزاس به عنوان یک کمپین ضد زباله ابداع شد، اما به یک شعار محبوب و غرورآفرین برای ساکنان Lone Star در تگزاس تبدیل شده است.

عکسی از بیلبورد در روز پنجشنبه در Reddit آپلود شد و بسیاری از نظر دهندگان با عقاید مختلف در کالیفرنیا و تگزاس، ایده آن را زیر سوال بردند پرسیدند که چه کسی پشت بیلبورد بوده و تبلیغ کننده در تلاش است چه پیامی ارسال کند؟

در حالی که بیلبورد هیچ وابستگی یا حامی سیاسی آشکاری را نشان نمی‌دهد، برخی حدس می‌زنند که بیلبورد در تلاش است پیامی را ارسال کند، احتمالاً از طرف تگزاسی‌های به شدت محافظه‌کار که تلاش می‌کنند جلوی افزایش کالیفرنیایی‌های لیبرال را که به تگزاس می‌روند، به‌ویژه با نزدیک شدن به انتخابات فرمانداری در ماه نوامبر ، بگیرند. برخی دیگر حدس می زنند که این بیلبورد توسط کالیفرنیایی هایی تهیه شده که تلاش می کنند مهاجرت دسته جمعی ساکنانی را که وسایل خود را جمع کرده و به سمت تگزاس می روند، کاهش دهند.

بیلبورد لس آنجلس در تقاطع بلوارهای برهام و کاهوئنگا و مشرف به آزادراه 101 قرار دارد. بیلبورد سانفرانسیسکو که در نزدیکی تقاطع خیابان فولسوم و خیابان هفتم قرار دارد، توسط FoxPoint Media، یک شرکت تبلیغاتی بیلبورد مستقر در شیکاگو، به تبلیغ‌کنندگان اجاره داده شده است.

فارغ‌التحصیلان جدید کالج، والدین جوان شاغل، متخصصان و ایلان ماسک از جمله موج بزرگی از کالیفرنیایی‌هایی هستند که در سه سال گذشته به تگزاس نقل مکان کرده‌اند. دلایل این مهاجرت بی شمار است. به گزارش آسوشیتدپرس، از دست دادن شغل، هزینه بالای زندگی و مالیات زیاد، چند علتی هستند که در نظرسنجی ها برای این مهاجرت عنوان شده است.

بر اساس داده های اداره سرشماری ایالات متحده، تگزاس در رتبه دوم کشور از نظر جابجایی قرار دارد و بیشترین تعداد ساکنان جدید به ترتیب از کالیفرنیا و فلوریدا آمده اند. کالیفرنیا از نظر تعداد ساکنان خارج از ایالت رتبه اول را دارد.

برخی از کاربران Reddit خشم خود را با یادآوری تراژدی تیراندازی در مدرسه Uvalde که جان 22 نفر از جمله 19 کودک را در ماه مه گرفت، ابراز کردند. یکی از کاربران، این بیلبورد را شرورانه و دیگری منزجر کننده نامید.

  • Comments are closed.