هشدار! هجوم بی‌سابقه کالاهای تقلبی به کالیفرنیا؛ 5 توصیه طلایی برای اینکه در دام کلاهبرداران نیفتید

Upset mad asia people young girl consumer sit sofa at home open fake product

به گزارش مجله هفته بازار و به نقل از  KTLA؛ مقامات در کالیفرنیا یک میلیارد دلار محصولات تقلبی را در سال 2022 توقیف کردند و رکورد جدیدی را ثبت کردند.

مقامات بندر لانگ بیچ در 15 سپتامبر رکوردی تاریخی در کشف و ضبط کالاهای تقلبی را ثبت کردند، در حالی که هنوز چندین ماه تا پایان سال باقی مانده است.

بیشترین اقلام تقلبی شامل پوشاک، لوازم جانبی، کیف دستی، کیف پول، کفش، ساعت، جواهرات، و لوازم الکترونیکی مصرفی بود. تصاویر منتشر شده از کالاهای ضبط شده؛ شامل انبوهی از کالاهای جعلی از جمله نایک دانکس، صندل‌های گوچی، روسری های باربری، کیف های دستی از برند Chanel و Louis Vuitton، و مقدار زیادی پوشاک تقلبی، ادکلن، کیف پول و موارد دیگر بود.

ارزش کل کالاهای توقیف شده، یک میلیارد دلار ادعا شده است. مقامات می‌گویند که خرید آنلاین، فروش کالاهای تقلبی را بسیار آسان کرده است.

مقامات ایالتی کالیفرنیا گفتند: پیش از این، فروشندگان غیرقانونی، محصولات تقلبی را در وب‌سایت‌های غیرقانونی و در فروشگاه‌های زیرزمینی می‌فروختند. در حال حاضر اما، ظهور تجارت الکترونیک، بهشتی را برای مجرمانی فراهم کرده که اکنون می توانند در پشت لیست های کالاهای به ظاهر قانونی در وب سایت های معروف پنهان شوند.

نگران کلاهبرداران هستید؟ همیشه هنگام خریدهای بزرگ، به صورت آنلاین یا غیره، نکات زیر را رعایت کنید:

1.  کالاها را مستقیماً از خرده فروشان مجاز خریداری کنید

2.  هنگام خرید آنلاین، اطلاعات فروشنده را بخوانید و شماره تلفن و آدرسی را که می‌توانید برای تماس با فروشنده استفاده کنید، بررسی کنید

3.  اگر قیمت کالایی که می‌خواهید خریداری کنید، در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها، خیلی ارزان‌تر است، در مورد اصالت آن کالا مطمئن شوید

4.  اقلام تقلبی اغلب کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است دارای دوخت ضعیف و ناهموار، پارچه‌های سست و نازک و لوگوهایی با اندازه یا طراحی غیرطبیعی و نامناسب باشند

5.  کنده شدن برچسب ها، بی کیفیتی کالا یا اشتباهات چاپی روی بسته بندی نیز جزو نشانه هایی فیک بودن کالاها هستند

دونالد آر. کاسر، مدیر بندر لانگ بیچ لس آنجلس گفت که ثبت رکورد یک میلیارد دلاری در کشف کالاهای تقلبی؛ مهارت استثنایی، هوشیاری و تمرکز زیاد تیم های اجرایی ما را در بزرگترین مجتمع بندری کشورمان نشان می‌دهد.

کاسر گفت: تیم‌های ما هر روز از مصرف کنندگان آمریکایی مقابل تله کالاهای تقلبی که قاچاقچیان بی وجدان برای خریداران از همه جا بی خبر قرار می‌دهند؛ محافظت می کنند.

  • Comments are closed.