کمک ۳.۱ میلیارد دلاری وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده  برای کمک به بی‌خانمان‌ها

مترجم: آرمان صالحی

HUD Announces More Than $3.1 Billion to Help People Experiencing Homelessness

In response to a growing homelessness crisis, HUD makes largest-ever single-year investment in communities’ homelessness response systems.

در واکنش به بحران رو به رشد بی‌خانمانی؛ وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری یک ساله را در سیستم‌های مربوط به رسیدگی به وضعیت بی‌خانمانی در جامعه، انجام می‌دهد.

وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده (HUD) به تازگی اعلام کرد که بیش از 3.1 میلیارد دلار منابع مالی رقابتی به سازمان‌های خدمات به بی‌خانمان‌ها در سراسر کشور برای خدمات حمایتی و طرح‌های اسکان برای افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند، ارائه خواهد کرد. بودجه طرح فرصت‌های تامین مالی امسال، بیشترین مبلغ را تحت عنوان طرح تداوم مراقبت یا مراقبت مستمر، در تاریخ تخصیص می‌دهد که نشان‌دهنده تعهد مستمر دولت بایدن-هریس برای مقابله با بحران بی‌خانمانی در ایالات متحده با فوریت مورد نیاز است.

مارسیا ال فاج، وزیر مسکن و توسعه شهری ایالات متحده گفت: از آنجایی که آمریکا با بحران مسکن روبه‌رو خواهد بود، ضروری است که به سرمایه‌گذاری در طرح‌های جوامع برای انتقال افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند به خانه‌های مستحکم و امن ادامه دهیم.

منابع مالی تخصیص داده شده در بودجه، به راه‌حل‌های مبتنی بر شواهد، شرایط هر شخص و همچنین افراد و سازمان‌هایی که هر روز سخت تلاش می‌کنند تا مشکلات افراد، خانواده‌ها و جوانان آسیب‌پذیر را حل کنند، ارائه می‌شود.

منابع مالی رقابتی یا بودجه رقابتی سال مالی 2023 از طریق برنامه مراقبت مستمر وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده؛ بزرگ‌ترین منبع کمک مالی فدرال برای خدمات به بی‌خانمان‌ها و طرح‌های اسکان آن‌ها است. تقریباً 400 انجمن  فعال در حوزه مراقبت مستمر از بی‌خانمان‌ها، هر سال برای دریافت کمک در چارچوب طرح فرصت‌های تامین مالی اعطایی از سوی وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده، درخواست می‌دهند.

این بودجه، تقریباً 7 هزار پروژه خدمات به بی‌خانمان‌ها را سالانه از طریق برنامه مراقبت مستمر به سازمان‌های غیرانتفاعی، ایالت‌ها، دولت‌های محلی و سایر نهادها؛ تامین می‌کند.

مانند طرح‌های قبلی فرصت‌های تامین مالی (NOFO)، برنامه مراقبت مستمر این فرصت را خواهد داشت که پروژه‌های موجود را تجدید کند، برای پروژه‌های جدید درخواست دهد و منابع را از پروژه‌های با عملکرد پایین‌تر به پروژه‌های کاراتر، انتقال دهد. با این حال؛ طرح‌ فرصت‌های تامین مالی، امسال شامل برخی از فعالیت‌های جدید برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌ها در جوامع روستایی و تضمین انطباق با قانون خشونت علیه زنان (VAWA)  در سال 2022 است.

علاوه بر این، طرح‌ فرصت‌های تامین مالی شامل بودجه شفاف و مشخص برای گروه‌های زیر است:

(1) قربانیان خشونت خانگی، خشونت در قرار ملاقات، تجاوز جنسی و ایجاد مزاحمت

(2) جوانان

(3) افرادی که چالش‌های منحصر به فرد بی‌خانمانی را در مناطق روستایی تجربه می‌کنند

طرح‌ فرصت‌های تامین مالی حداقل 52 میلیون دلار برای اسکان مجدد سریع، خدمات حمایتی و سایر فعالیت‌های حیاتی برای کمک به قربانیان خشونت خانگی، خشونت در قرار ملاقات، تجاوز جنسی یا ایجاد مزاحمت فراهم می‌کند. تقریباً 147 میلیون دلار برای تمدید و جایگزینی رقابتی و غیررقابتی کمک‌های مالی برنامه دمونستراسیونبی‌خانمانی جوانان (YHDP) در دسترس است.

به طور خاص، وزارت مسکن و توسعه شهری به دنبال پروژه‌هایی است که اهداف زیر را دنبال کنند:

·    پایان دادن به بی‌خانمانی برای همه افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند

·    تاکید بر برابری نژادی و سیاست‌های ضدتبعیض برای افراد جامعه LGTBQ+

·    رویکرد مسکن بدون قید و شرط و دائمی در سریع‌ترین زمان ممکن برای افراد بی خانمان (Housing First approach) را در پیش گیرد

·    کاهش تعداد افراد بی‌خانمان بدون سرپناه و کاهش جرم‌انگاری بی‌خانمانی

·    بهبود عملکرد سیستم

·    شراکت با آژانس‌های مسکن برای افزایش دسترسی به برنامه‌های اصلی اسکان

·    همکاری با سازمان‌های بهداشتی برای هماهنگی بهتر جهت ارائه خدمات بهداشتی و حمایتی از جمله انجام اقدامات لازم برای پیشگیری و واکنش به شیوع بیماری‌های عفونی در آینده

·    پیشبرد برابری نژادی و رسیدگی به نابرابری‌های نژادی در ایجاد بی‌خانمانی

·    مشارکت دادن افراد باتجربه در حوزه بی‌خانمانی در تصمیم‌گیری

·    حمایت از مشارکت محلی برای افزایش عرضه مسکن ارزان‌قیمت

ماموریت وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا، ایجاد جوامع قوی و پایدار، ارائه خدمات فراگیر و خانه‌های مقرون به صرفه با کیفیت برای همه است.

اطلاعات بیشتر در مورد وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمریکا (HUD) و برنامه های آن در www.hud.gov وhttps:// espanol.hud.gov  موجود است.

همچنین می توانید با وزارت مسکن و توسعه در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و وزیر را در توییتر و فیس بوک دنبال کنید یا برای هشدارهای خبری در لیست خبرنامه ایمیل وزارت مسکن و توسعه شهری ثبت‌نام کنید.

  • Comments are closed.