۱۰ خبر جدید و نکات طلایی برای سرمایه‌گذاران در حوزه املاک و مستغلات

Real Estate Concepts

اگر می‌خواهید از تازه‌ترین تحولات حوزه املاک و مستغلات در ماه آگوست آگاه شوید، در اینجا ۱۰ مورد از به‌روزترین تحولات این بازار را برای شما به صورت خلاصه آورده‌ایم:

۱-مدیرعامل صندوق Norway Wealth Fund CEO ‘Staying Put’ گفت: صندوق دارایی 1.4 تریلیون دلاری Norway، حتی با وجود افزایش هزینه‌های استقراض و کاهش ارزش‌ها، سیاست‌های سرمایه‌گذاری خود را در حوزه املاک تجاری، تغییر نمی‌دهد.

۲- لایحه جدیدی با هدف سهولت شناسایی چهره‌های واقعی پشت شرکت‌های نیویورکی با مسئولیت محدود به تصویب مجلس ایالتی رسیده اما هنوز مشخص نیست که آیا کتی هوکول، فرماندار ایالت نیویورک؛ آن را امضا خواهد کرد تا تبدیل به قانون شود یا خیر.

۳-صنعت سرمایه‌گذاری جمعی، تلاش می‌کند تا اعتبار خود را در پی ادعاهای کلاهبرداری مطرح شده، بازگرداند. این در حالی است که پلتفرم سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات  CrowdStreet، متهم به ارتکاب کلاهبرداری نیست. اتهامات کلاهبرداری مطرح شده علیه صنعت سرمایه‌گذاری جمعی، اکنون توسط وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحت بررسی هستند. در سوی دیگر اما، نزدیک به 700 سرمایه‌گذار که پول‌هایشان اختلاس شده، این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا کنترل‌های بیشتری در CrowdStreet برای جلوگیری از چنین اقداماتی وجود ندارد.

۴-شهرداری نیویورک در حال اجرای طرحی برای تبدیل دفاتر خالی به 20 هزار واحد مسکونی جدید با ایجاد یک گروه چند سازمانی است تا به سازندگان در حوزه مسکن کمک کند که از تشریفات اداری دست‌وپاگیر، نجات یابند. هدف این طرح آن است که بخشی از منهتن را که به نام Midtown South شناخته می‌شود، تغییر دهند.

۵- غول تجاری فرانسوی Unibail-Rodamco-Westfield، به یک شرکت رتبه‌بندی بدهی و اعتبار، اطلاع داده که شاید در برخی از مراکز خرید آن در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.

این اقدام می‌تواند نشان‌دهنده اعتماد به بازار املاک تجاری ایالات متحده باشد زیرا تامین مالی عمده مرکز خرید در لس آنجلس را تضمین می‌کند.

۶- با وجود کمبود مسکن در ایالات متحده، ده‌ها هزار قطعه زمین یا واحد مسکونی خالی در شیکاگو، دیترویت، پیتسبورگ و جاهای دیگر به دلیل موانع قانونی و دولتی، از دسترس سازندگان در حوزه ساخت‌وساز مسکن خارج است یا توسط مالکان، خالی مانده است. شهرداری‌ها در حال حاضر در تلاش برای رفع موانع پیش روی سازندگان واحدهای مسکونی هستند.

۷-املاک خصوصی، به عنوان یک گروه از دارایی‌ها، تحت تاثیر عدم ثبات بازار به دلیل وجود عوامل مختلف هستند که بر سایر بخش‌های اقتصاد نیز تاثیر می‌گذارند. عواملی مانند تورم، افزایش نرخ بهره و چالش های مالی؛ بر بازارهای گسترده‌تر تأثیر می‌گذارند. 

۸-یک شرکت ارائه‌دهنده تجهیزات سردخانه، با 1.5 میلیارد دلار قدرت خرید و توان توسعه، وارد صحنه شده است. این شرکت، در حال حاضر دارایی‌هایی در اوکلند، سانفرانسیسکو، لاردو، تگزاس و ونکوور خریداری کرده است.

۹-سرمایه‌گذاران در بازار املاک باید در دارایی‌های پایدارتر به‌ویژه دارایی‌هایی که از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون برق تولید شده توسط فناوری‌های بادی، خورشیدی و برق آبی بهره می‌برند؛ سرمایه‌گذاری کنند. دارایی‌های پایدار احتمالاً با مقررات زیست‌محیطی مطابقت دارند و واجد شرایط دریافت یارانه‌های دولتی خواهند بود.

۱۰-شرکت آلدی که مالک فروشگاه‌های سوپرمارکت زنجیره‌ای است، فروشگاه‌های سوپرمارکت وین دیکسی و هارویس را خریداری می‌کند. شرکت آلدی، مالک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای است که رشد سریعی در ایالات متحده داشته است.

  • Comments are closed.